• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Cyklister med bockstyre o skinnbrallor

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: Cyklister med bockstyre o skinnbrallor

Hej
När jag tog körkort för en massa år sedan fans en paragraf som talade om att man skulle visa hänsyn till de som uppehåller sig på eller vid sidan av vägen.
Gäller den inte länger?
Mvh. Klas

Visar man hänsyn genom att ligga 4-5 cyklister i bredd och inte släppa fram bakomvarande trafik??? Vilket för övrigt också är en förseelse mot trafikreglerna.
:confused:
//W

Helene och Ingemar

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
1920
Medlemskap
2024

394672_304179603013779_1139668503_n.jpg

Här i söderort har vi tydliga regler!

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Det är lättare att som bilist köra om 20 cyklister som cyklar 2 i bredd, med en totallängd av ca 20meter än att cykla om en cykelorm på 40meter.. "Det är inte många som tänker på det"

Som cyklist måste man tyvärr oftast ligga i det högra bildäckspåret annars blir man överkörd av en bil som bara ska tränga sig i mellan..

Det är underbart att cykla 2 i bredd och rotera som en cykelkedja, där hela tiden nya draghästar är framme och drar, själv har jag cyklat många mil på detta sätt i ordnade former i en cykelklubb..

Toppen