Dethleffskvalite
HBK Medlem
"professorer vet inte ett smack" nu generaliserar du väl grovt. Man får inte den titeln i ett Cornflakes paket. Professor – Wikipedia
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Anledningen är att får du inte gå ut så kan du inte gå till andra och umgås och sprida smittan.Jag vill inte bli smittad, i varje fall inte så länge det går att undvika det. Men det som jag inte förstår är varför man i många länder förbjuder folk att gå ut. Kan det verkligen vara någon risk att smittas utomhus så länge man undviker att direkt trängas med folk? Gatorna i många städer är nästan folktomma. Borde vara fullständigt riskfritt att promenera där. I franska media säger de, inte gå till stranden, inte ta en båttur. Fattar inte! Det är väl ute vi ska vara!
En sak är alla experter överens om , träffas man inte så kan inte denna farsot spridas.
Tänk skogsbrand , brandgator. Inget brännbart = slut på skogsbranden.
Håll er undan ni som tillhör riskgrupp.Hur tycker ni att man skall tänka ?
Det kommer nog att ta minst 1 år innan vaccin finns på plats mot covid 19 tror jag.
Kommer våra myndigheter att orka hålla den kraftiga nedgång och massarbetslöshet stången som står för dörren
utan att släppa på en del restriktioner.
Det här kommer att pågå länge man kanske öppnar kranen och låter oss äldre som är en riskgrupp ta smällen.
De yngre verkar ha bättre motståndskraft mot covid19 mot vi äldre herrar som drabbas värre enligt statistiken.
Då får de flesta immunitet så pandemin blåser över så fort som möjlig
Vi är ju bara i början av smittspridningen än.
Det är svårt att se det positiva i denna stund.
Hur tycker ni att man skall tänka ?
Man kan vara professor inom många områden utan att vara det inom läran om virus. När jag skrev som jag gjorde menade jag naturligtvis inte dom som har en professur inom virussjukdomar & samhällsförsvar."professorer vet inte ett smack" nu generaliserar du väl grovt. Man får inte den titeln i ett Cornflakes paket. Professor – Wikipedia
De har att göra en avvägning mellan antal extra dödsfall pga COVID-19 och antal extra dödsfall pga depression (ekonomisk/mental).Snart måste politikerna ta det obehagliga beslut de inte talar om idag; hur många avlidna är det värt att starta upp ekonomin igen för att undvika att gå in i en depression?
Klorokin används nu på Södersjukhuset och Karolinska sjukhuset i Huddinge.Malariamedicinen Klorokin verkar bita på Covid-19 efter franska försök. Medlet är redan godkänt och har använts sedan 1944. President Trump mycket positiv. Fortsättning följer....
Tog Malariamedicin för några år sedan på en resa. Biverkningarna är inte roliga. Fick rejäla mardrömmar, blev solkänslig med utslag och brännskador som följd. Magen rasade ihop och jag mådde allmänt dåligt. Dom här biverkningarna är dessutom vanliga. I försvaret har man konstaterat både psykoser och andra psykiska åkommor vid medicinering mot malaria på utlandstjänstgöring. Så visst, tillhör man riskgruppen fyller det kanske sin funktion men vi andra mår nog bättre av att genomlida Covid 19.
Tydligen får ca 50% ”dina” biverkningar, speciellt mardrömmar, jag hade tur och klarade mig när jag tog malariamedicin förra året.