• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CoPilote

Halvar

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
10147
Medlemskap
2024
Sv: CoPilote

Är det någon som har tips. På ett bra fäste att använda i en helintegrgrad bil?
 

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: CoPilote

Ser att många inte gillar copilote eller har dom flesta inte fått till inställningarna ( går att ställa in allt) bra med inställningar :)
Eller dom kanske har missat attn man måste tex betala för att få full röstguidning
Har tidigare kört med Navigon men började använda CoP. I androiden mer och mer förra säsongen och telefonen slog min Navigon i ALLT. Så nu har jag införskaffat en ipad mini som jag kommer att ha som Nav i HB med copilote som prgvara...

Har hela europa som kartmaterial och full 3d /röststyrning i den och sen går det även att lägga in egna poi.. Tex hbk SP

Mer än nöjd användare.

- larmar för fartkameror
- norr uppåt eller färdriktningen uppåt
- väljer även småvägar om man ställt in att man vill köra det istället för mv.
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: CoPilote

På en 7" skärm blir siffrorna på skärmen oförståeligt oläsbart små så jag har dumpat det.

Anders
 

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: CoPilote

På en 7" skärm blir siffrorna på skärmen oförståeligt oläsbart små så jag har dumpat det.

Anders

Konstigt ?
Jag har haft den på min mobil Nexus med 5" inte smått på den läste hur bra som helst texten .. se kort av telefondisplayen

Nu kör jag den på en ipad Mini 7,9" och där är det ordentliga bokstäver ska jag säga..
Du måste ha haft inställt nått typsnitt som passade dåligt
 

Bilagor

  • Screenshot_2014-03-12-09-59-49.jpg
    Screenshot_2014-03-12-09-59-49.jpg
    13,4 KB · Visningar: 1

Storpontus

FD HBK Medlem
Inlägg
1.062
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Sv: CoPilote

Har bara provat CoPilot och och IgoPrimo på iPhone 3 resp 4:a.

Igo är helt klart enklare att lära sig och har nog en del funktioner som är bra. Men mitt val har ändå blivit CoPilot då jag upplever att jag ser betydligt bättre på den. Inte minst med solglasögon på.

När jag skall tex skriva in adress o så vidare har jag förvisso läsglasen på (+1,5) men det är ju svårt att köra med dem.

Jag använder mest i jobbet och i vanliga bilar, kanhända att avstånden i många husbilar mellan förare och instrumentbräda är större.
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: CoPilote

Konstigt ?
Jag har haft den på min mobil Nexus med 5" inte smått på den läste hur bra som helst texten .. se kort av telefondisplayen

Nu kör jag den på en ipad Mini 7,9" och där är det ordentliga bokstäver ska jag säga..
Du måste ha haft inställt nått typsnitt som passade dåligt

Det är siffrorna runt kartan som är pyttesmå. ETE, distans kvar, svänga när och vart etc.

Anders
 
Toppen