sacce
HBK Medlem
Jag fattade så att om man ställer av el.har på ställd mer än överenskommet så får man extra faktura på den..
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Styrelsen har i dagarna skrivit avtal med Varsam. Kolla så ni har rabatten:Vi bytte till Varsam. De frågade förvisso om vi kör mkt utomlands men vi har inget planerat dör det, bara ett par turer till Danmark men inom Norden så var det inga problem likaså vid "normal" semesterkörning utomlands. Det är årsförsäkring hel med extra allrisk. Det blev strax under 3100.
Det har vi säkert inte men jag hittar inget på förmånssidan om det. Men det har jag å andra sidan hittat förklaring tillStyrelsen har i dagarna skrivit avtal med Varsam. Kolla så ni har rabatten:
![]()
Ordförande har ordet 2022-03-29
Vänner! Snart är det Påsk så nu ska husbilen ställas på för detta års resor. Vi längtar. Hoppas nu att det lugnar ner sig i Europa och att detta tragiska krig som nu härjar i Ukraina på något sätt får ett så bra slut som möjligt för ukrainarna...www.husbilsklubben.se
Förmånssidan är under uppbyggnad ang försäkringsbolaget Varsam.Det har vi säkert inte men jag hittar inget på förmånssidan om det. Men det har jag å andra sidan hittat förklaring tillDå blev det 5% till iaf, ca 2950 i stället
Stort tack för det.
Det står att man får bo i husbilen fastän den är avställd, men gäller det även om den är avställd utomlands? Viktigt för oss som övervintrar i Spanien. Jag har den dyra skatten.Styrelsen har i dagarna skrivit avtal med Varsam. Kolla så ni har rabatten:
![]()
Ordförande har ordet 2022-03-29
Vänner! Snart är det Påsk så nu ska husbilen ställas på för detta års resor. Vi längtar. Hoppas nu att det lugnar ner sig i Europa och att detta tragiska krig som nu härjar i Ukraina på något sätt får ett så bra slut som möjligt för ukrainarna...www.husbilsklubben.se
Ja, det gäller även utomlands.Det står att man får bo i husbilen fastän den är avställd, men gäller det även om den är avställd utomlands? Viktigt för oss som övervintrar i Spanien. Jag har den dyra skatten.
Det var ett "bra" pris.Det har vi säkert inte men jag hittar inget på förmånssidan om det. Men det har jag å andra sidan hittat förklaring tillDå blev det 5% till iaf, ca 2950 i stället
Stort tack för det.
Beror nog lite på var man bor. Jag bor på landet och har en Carthago I51Det var ett "bra" pris.
Jag fick ett prisförslag på 7700 kr extra allt, för min Carthago.
Varsam försäkrar inte större bilar över 5500kgBeror nog lite på var man bor. Jag bor på landet och har en Carthago I51
Det vet jag inget om, vår väger inte över 5500Varsam försäkrar inte större bilar över 5500kg
Erbjudandet är nu inlagt under Förmåner.Förmånssidan är under uppbyggnad ang försäkringsbolaget Varsam.
Tack för värdefull info. CC är fortfarande ett mycket startkt alternativ med andra ord.Varsam försäkrar inte större bilar över 5500kg
Men den utökade reseförsäkringen till 185 dagar som Folksam har/hade saknas? Såg svar i en annan tråd, bara 45 dagar i Varsam. Synd.Ja, det gäller även utomlands.
/Leif
Jag har en likadan bil, men bor i Stockholm.Beror nog lite på var man bor. Jag bor på landet och har en Carthago I51
Hej, nej där har du tolkat det fel.Enl infoblad gäller avställningförsäkring bara i Sverige. Varsam alltså.
Ja lite otydligt... Avställd utan avställningförsäkring... Det verkar ju bättre. Även gäller endast Sverige faller bort, stod kanske det med?Hej, nej där har du tolkat det fel.
Varsams försäkring är en årsförsäkring.
Du kan därmed ställa av din husbil och få ner skatten utan att försäkringen blir en avställningsförsäkring. Även utomlands.
Momentet ”avställning” som du hänvisar till är inte en del av husbilsförsäkringen. Däremot delar husbil samma villkor som personbil och jag tror det är därför du tolkat det fel.
Har du funderingar så är det bara ringa oss så hjälper vi er.
/Micke (anställd på Varsam Försäkring)