• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

CampingCard ACSI

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Sv: CampingCard ACSI

Nu har jag skickat mail till ACSI 6 gånger angående mitt "försvunna" kort.
Dagens mail:
Hallo! Would You please send my ACSI-card to the delivery address below! I am seventy years old and I would like very much to get it before I am dead!
Kind regards
Jan Piening
Jappe
Heja på Jappe och håll ut ett tag till!
Nu uppmanar jag alla att göra som jag.
Gå in på kontaktinformation för ACSI på ACSI Webshop
Skriv in vad som helst i de obligatoriska fälten.
Ansluta med följande text i rutan med rubriken Kommentar:
Hallo! Would You please send the ACSI-card to the delivery address for Jan Piening! He is seventy years old and he would like very much to get it before he is dead!
Kind regards
An unknown friend of his
//Conny

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Efter 6 mail till ACSI fick jag äntligen svar:

Thank you for your e-mail. We sent you the CampingCard on 6 January to your address in Varekil. We trust you have received the guide by now.

Kind regards,
Seline Konings

Delivery address var Santa Pola! Varför skickade dom det då till hemmet? Enligt GB som kom hem just den 6 januari har det inte kommit någonting från ACSI!

Vad göra? Jag kommer givetvis att maila ACSI igen och skriva att det inte har kommit någonting från dom. Deras svar kommer sannolikt att bli:

Sorry, we sent it on 6 January! It´s not our fault if it has not arrived, we have sent it!

Kind regards

Vad gör man då?

Jappe

F

F.d. 58601

Guest

Va tråkigt, fick min i dag med posten.
För övrigt så är boken bättre i år än senaste år.

Hoppas det ordnar upp sig.

Mvh
Leif

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29801

Guest

Jag beställde den 31/12-10 och har inget fått.

Roland.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Idag kom mitt ACSI-kort till campingen i Santa Pola, trots att jag efter sex mail till ACSI hade fått beskedet att kortet hade skickats den 6 januari till min hemadress på Orust!

Hur detta har gått till övergår mitt förstånd men kanske paketet kände på sig att det skulle till Santa Pola egentligen och inte till Orust och därför lurade Posten att skicka det till Santa Pola! :confused:

ACSI.jpg

Grunkan till höger i bilden är en koppling till en spansk gasolflaska. Den koppling till slangen som skulle höra till enligt järnhandlarknodden, passade inte alls vilket jag nästan hade väntat mig! Allt måste kontrolleras här nere, verkar det som! Det blir nästa evighetsjobb här att skaffa slang med passande kopplingar!

När jag tröstade knodden med att jag fixar det ändå med tejp och ståltråd så höll han ett långt förmaningstal om hur man bör hantera den farliga gasolen!

Jappe

F

F.d. 29876

Guest

Hej,

Jag använder en anslutning som ser likadan ut som den på bilden.
Som jag förstått det så reglerar ratten trycket på gasen . Jag kör med helt öppen ratt.
För att jag skall få rätt tryck (30 mb?) till förbrukarna så har jag anslutit min ordinarie tyska regulator, den passade på gängorna, behövde bara en packning emellan.

Mvh Bengt

F

F.d. 25023

Guest

Enligt vad jag lärt så är ratten bara där för att öppna och stänga! Jag hade en likadan.

Man måste ha en regulator efter.

hälsn
jyrki

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Jappe,
Kinesen har regulatorer med slanganslutnig. Ca € 10 och slang med klammer kostade ca €4 vill jag minnas. Problemet är att slangarna i Spanien är något grövre än svenska. Det fixade vi med att sno lite gängtape på slanginfästningen. Vi testade och det höll tätt med dubbla klammer.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Tråden handlar om ACSI.

I morgon åker jag till en firma och gör en riktig anslutning! Jag förstår att ni vill hjälpa mig och jag är tacksam för det, men det här fixar jag i morgon.

Nema problema!

Jappe

F

F.d. 29775

Guest

Jappe,
Kinesen har regulatorer med slanganslutnig. Ca € 10 och slang med klammer kostade ca €4 vill jag minnas. Problemet är att slangarna i Spanien är något grövre än svenska. Det fixade vi med att sno lite gängtape på slanginfästningen. Vi testade och det höll tätt med dubbla klammer.

Hej
Ursäkta men hur kom denna tråden till att handla om gaskopplingar??

har också fått besked av ACSI att dom skickade i posten 6 januar, och har
fortfarende inte fått det:(

mvh
Mikael

erkhu

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2087
Medlemskap
2025

Skickade igår ett meddelande till chefen på ACSI:

To the Managing Director.
We are a number o swedish customers who have ordered the CampingCard ACSI
from december 26 to januari 6 and have payed but NOT got anything from the Webshop.
Your Webshop is VERY slow on responding to emails and claims that order has been
delivered in spite of that My ACSI Status says Processing (not Delivered)
Please HELP to get Your Webshop to help their customers!
Regards

Fick svar idag:

We apologise sincerely for the delay in answering your e-mails. We are trying our very best to answer everyone. Everyone who e-mails will receive a reply as soon as possible. From what we understand is that the postal services are taking longer to deliver your guides this year. We arelooking into that. If cusomers have placed an order the guides have been sent. If they have not received one by the end of the month, please let us know. Once again, we apologise for the delay.

Kind regards,
Seline Konings

Har ni inte fått ACSI-guiden sista januari så maila till henne på shop@acsi-gids.com

// Eric

Senast ändrad:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Hej
Ursäkta men hur kom denna tråden till att handla om gaskopplingar??

har också fått besked av ACSI att dom skickade i posten 6 januar, och har
fortfarende inte fått det:(

mvh
Mikael
Ja, jag undar också vem det var som först tog upp problemet med gasolkopplingar???:confused:
Läs gärna tråden: Diskussionens höga vågo.r
//W

F

F.d. 58588

Guest

Jag beställde min CampingCard Acsi i söndags 23.1 från England o den kom idag .Så det tycker :mcride:jag var snabb leverans .

F

F.d. 4556

Guest

Vi åker bl a till Normandie i Frankrike i sommar, nån som vet om det finns campingar där som är anslutna och om det gäller i juni o juli
K4nneth

Toppen