• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

CampingCard ACSI

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Sv: CampingCard ACSI

Jag beställde en Campingcardbok ACSI och kort från Caravanclub,och betalade 190:-:mad:.
Man kan lika gärna ta den från www.campingcard.com direkt för 13.95Euro.Man kan också abbonera på den ,så den kommer varje år,och då kostar den 9.95 Euro +3.50 i frakt.Det är samma bok och samma språk(Danska).
Anders.B
Hej och tack för tipset Anders.B!
Jag skall skriva och fråga CC varför man tar betalt som man gör. Föresten, hur kan man betala direkt till CampingCard ACSI?

Från det ena till det andra så kan man gå in på ARCHIESCAMPINGS och antingen ladda ner alla CampingCard ACSI-campingarma till sin GPS och/eller automatiskt få dem visade i satellitperspektiv via Google Earth. Detta förutsätter att man redan har installerat Google Earth i sin dator (gratis).
//Conny

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Jag har redan frågat,man lägger på frakt och administration på dom 140:- som det står på boken.Jag tycker det är i kraftigaste laget eftersom man kan räkna med att CC inte betalar mer än vad jag gör om jag abbonerar på boken,alltså 9,95Euro.
Anders.B

Senast ändrad:

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Hur användbart är ACSI CampCard map praktiska erfarenheter, främst för tidsperioden apr/maj resp aug/sept 2011;
1) Är campingarna bra belägna? Badanläggningar är ex inte intressanta för just oss, då gäller bara Sverige.
2) Hur stor rabatt erhålls och när på säsongen i Europa?
3) I vilka länder funkar kortet bra (intressantast Tyskl, Holland, Belgien och Frankrike).
Normalt använder vi stellplatser och vid enstaka tillfällen "rätt belägna" campingar (då utan alternativ)!

B

Byggare Bob

Guest

2010 stack vi iväg den 16 april och var åter i Sverige den 6 juni.
Vi reste genom Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike, Portugal och Spanien. Hela tiden använde vi oss av vårt ACSI-kort. Det funkade perfekt överallt. I Holland fanns kanske inte så mycket att välja på men i övriga länder var det helt superbt. Vi betalade mellan 13-15 Euro.Ibland extra för el men det var överkomligt. Kan väl rekommendra Acsi i hela Europa. Väl värt pengarna.

görank

FD HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023

Jag råkade ut för en något märklig sak när vi skulle campa med CC-rabatt i oktober på en camping utanför Valencia. Dom påstod att platserna för CC-camparna var slut och erbjöd oss istället en komfortplats för 33 Euro istället för 15 Euro som det normalt skulle kosta.
Kontaktade senare ACSI och dom bekräftar att antalet platser för CC-rabatt är begränsat. Hur många platser det finns på respektive camping finns dock inte dokumenterat i boken, så om det är 2 eller 10 platser vet man inte. ACSI anser att man skall kontakta campingen innan för att få den informationen.
Detta kan naturligvis starkt begränsa användbarheten med CC-rabatt. Tycker att det är märkligt att en så viktig information inte finns i boken.

F

F.d. 7747

Guest

:rolleyes: Förstår inte vad du menar med CC-rabatt dom säljer väl bara boken om var campingarna är belägna , ACSI kortet som du ska använda på respektive camping följer ju med ACSI boken , CC har ju inget annat med detta att göra än att dom säljer boken via sin hemsida .
Om du visar kortet i receptionen på den camping du besöker förutsatt att den är medtagen i ACSI boken när du ska cheka in resp. chekar ut så ska det inte vara några problem .
Har då aldrig varit det för mig i alla fall .
Dom repektive campingarna är ju inte med i boken utan anledning dom är ju med för att locka till sig campare under lågsäsong .
Använder du bara kortet på rätt sätt ute i Europa så har du fort tjänat in vad boken kostar oavsett om du köper den via CC eller införskaffar den via andra kanaler .
Kan tillägga att jag beställde 2011 års bok hit till Spanien för den facila kostnaden av 290 kr , dom räknar jag med att ha tjänat igen efter en 2-3 camping nätter när jag rullar söderöver någon gång i mars .
Rulla Lungt både i snön där hemma och här !

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

CC-rabatt och ACSI-rabatt är väl två helt olika rabattformer? CC har avtal eller överenskommelser med en del campingar i Europa mrdan ACSI är betydligt större. Vi har rest en del utanför högsäsong och haft stor nytta av ACSI. Har aldrig varit med om att det villkorats. Däremot har någon camping inte gillat att vi betalt med kort utan krävt kontant betalning. Det är kanske något att tänka på. ACSI har ju pressat priset en hel del så man kan förstå att campingägaren inte dessutom vill subventionerar kreditinstituten.

Krister N

görank

FD HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023

Det jag pratar om är CampingCard ACSI, med logotypen CC. Det är en bok om campingar som ger rabatt på lågsäsong. Du betalar 11, 13 eller 15 Euro för en natt.
I boken står det inte att antalet platser är begränsat för att få rabatten.

Vad menar du med att använda boken på rätt sätt. Ett ex. Campingen anger att det kostar 13 Euro under oktober ifall du har CampingCard ACSI. Då kan du campa för 13 Euro under oktober på den campingen, men det förutsätter att platserna är lediga.

Har campingen 4 platser för detta pris och dom är upptagna, får du betala ordinarie pris. I boken finns inga uppgifter om antal platser som är tillgängliga för detta pris. Det är det jag efterlyser.

Senast ändrad:

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Hej!
Det är lite si och så med de olika rabattsystemen som CampingCard ACSI och Camping Cheque. En gång betalade vi 14 Euro med en Camping Cheque medan grannen på camingen betalde över 50 Euro. Sedan har det faktiskt förekommit att vi fått betala mindre om vi inte använde vårt CampingCard ACSI (?).
Under 2010 träffade vi flera som i både i Frankrike och Italien blivit hänvisade till speciella rabattplatser som varit "eljest" som man säger i Norrland. Märkligt nog råkade vi inte ut för det då vi sedan besökte samma camping.

En ny företeelse uppvisade den jättefina campingen i västra ändan på San Remo, vilket gjorde att vi avstod från ett planerat besök 2010.
Vi träffade nämligen några danskar som varit där och blivit nekade att använda Camping Cheque om de inte stannade 7 dygn. Dessutom skulle man boka i förväg om man ville stanna så länge - hepp!!
En annan dansk som vi träffade på hemvägen hade bett campingägeren visa var det stod skrivet, och slapp restriktionen. Jag har tillskrivit Camping Cheque flera gånger för att få en förklaring, utan att fått något svar.

Jag kan tänka mig att flera camping tillhör CampingCard ACSI och Camping Cheque för att synas i olika sammanhand och locka till sig gästar. Utanför Prag berättade campingägeren vad det kostade honom att vara med, och det var inte billigt så de försöker nog göra vad de kan för att mota in oss på lönsammare platser.
//Conny

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Vi har använt ACSI i 7år och har åkt i Tyskland,Österike,Italien osv.Vi har inte haft några problem någonstans.Däremot vill många campingar inte ha CampingCheque på grund dom får vänta länge på betalningen.Vi köper ju checkarna i förskott men CamingCheque dröjer med betalningen till campingarna i månader.
Anders.B

erkhu

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2087
Medlemskap
2025

Jag beställde en Campingcardbok ACSI och kort från Caravanclub,och betalade 190:-:mad:.
Man kan lika gärna ta den från www.campingcard.com direkt för 13.95Euro.Man kan också abbonera på den ,så den kommer varje år,och då kostar den 9.95 Euro +3.50 i frakt.Det är samma bok och samma språk(Danska).
Anders.B

Ni som har beställt direkt från www.campingcard.com och då beställt på fliken Webshop har ni fått någon ACSI-katalog från dom?
Dom tog betalt 2011-01-06 men jag har ingen fått. Har mailat 2 gånger men inget svar.
Under My ACSI visas ordern med Status Processing

erkhu :mad:

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Vi beställde den 28/12 -10 och har inte fått leveransen ännu.
Beställningen är fortfarande markerad med behandling.
V-backen :wink:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag beställde mitt ACSI-kort till Santa Pola den 5 januari (i år) och har inte fått det än. Jag har skickat 5 mail utan att få svar! :mad: Que pasa?

Jappe

Senast ändrad:

Stellplatz

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2027

Hej

Beställde den 06/01 2011 och fick kort o katalog inom en vecka, allt fungerade perfekt.

Stellplatz:)

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Kan bara instämma i Stellplatz kommentar. Allt fungerade perfekt på en vecka.

Staffan

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027

Hei.
Jeg har de siste tre sesonger brukt Camping Cheque Gullkort med forhåndsbetalte
overnattinger i hele Europa uten noen som helst problemer, kan anbefales;)
Hilsen Atle S.

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Jag har redan frågat,man lägger på frakt och administration på dom 140:- som det står på boken.Jag tycker det är i kraftigaste laget eftersom man kan räkna med att CC inte betalar mer än vad jag gör om jag abbonerar på boken,alltså 9,95Euro.
Anders.B
Hej Anders!
Jag var inne och tittade på ACSI´s hemsida och uppfattade att 13,95 EURO var utan frakt på minst 3,5 EURO = 17,45 EURO och ca. 160 kr vilket gör att det blir 30 kr dyrare att köpa via Caravan Club för 190 kr och slippa en den trassel som tydligen en del har haft.

Hur som helst så läste jag om ett mycket värre påslag som Anders Witt (han med "HUSBIL I EUROPA" och TYSKA AVSTICKARE") beskriver på HBK´s Företagarforum.
Jag har skrivt en insändare till Caravan Club´s tidning med rubriken "För medlemmarnas bästa?", så vi får väl se vad som händer.
//Conny

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nu har jag skickat mail till ACSI 6 gånger angående mitt "försvunna" kort.

Dagens mail:

Hallo! Would You please send my ACSI-card to the delivery address below! I am seventy years old and I would like very much to get it before I am dead!

Kind regards
Jan Piening

Jappe

Toppen