Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen
Jag har inget emot att vi får fler ställplatser i Sverige. Varför hängs alltid campingägare ut av vissa. Vi kan ju fritt välja var vill övernatta. Passar en plats inte, camping eller ställplats oss så rullar vi vidare. Det är som med all verksamhet, kan man via lobbying påverka beslutfattarna gör man det inget konstig i detta.
Vi är något över 9.000 medlemmar på forumet, någon procent har synpunkter på denna tråd. Det finns många fler husbilar än dessa 9.000 här på forumet. Vad vill alla andra ha fler ställplatser eller tar de in på campingar.
Just nu 16.10 finns det 14 husbilar på campingen i Norrviken, varför står alla dess inte på ställplatsen i Båstad?
Husbilsfuskare var ett nytt ord och journalister måste dra på för att folk skall läsa, många är inte insatta i det de skriver, så en kontakt med skribenten är bra om han ser bryr sig är en annan sak.
Frågan är vad husbilsåkare vill, ha möjlighet att övernatta där man själv vill enligt de regler som finns om parkering. Varför inte accepterar att det finns kommuner som hellre satsar på campingar än ställplatser.
Jag tror mer på Kenths tankar "Jag tror vi har haft fel målgrupp när vi försöker nå campingägare, kommunpolitiker och tjänstemän. Jag tror vi når bättre framgång om vi vänder oss till hamnföreningar och köpmannaföreningar"