lillian och reidar
HBK Medlem
Sv: Campingägares snikenhet
Viktigt är att få till ett annat synsätt på priserna på svenska ställplatser.
Vad är skäligt att betala det är vad jag menar
Åter igen en plats för natt parkering under ordade förhållande.
Fler köpcentra borde ta efter färjestadens ide det ökar intresset för ett stopp och alla parter tjänar å detta.
2179
Ja visst är det billigare ute i europa det borde Svenska campingägare ta efter."...campingägarna snikenhet dom skall ha allt och lite till ..."
Nej, det håller jag inte med om alls. Vi får väl respektera att dom vill sälja sin produkt, dom kämpar för sin affärsidé. Tyvärr är dom lite trångsynta. Vi saknar ju en helt annan produkt, Ställplatsen. Enkel, snabb o säker.
Men tråden har ju ändrat innehåll till vad det skall kosta. Då är det lite svårt att följa alla krav på hur en Ställplats/Minicamping skall se ut. Självklart blir campingägarna sura, priserna höga, mycket blir förfelat och ingen vill stå där.
Det ser annorlunda ut i Europa. Vi har åkt genom Tyskland o Österrike till Italien. Överallt har vi stått bra, tryggt o säkert utan att det kostat en Euro. Vi betalar motorvägsavgift här i Italien men i gengäld så finns det Töm/Fyll på varje rastplats.
Vi stannade på en ställplats i Cassino, första natten kostade 2 Eur. Vi besökte MonteCassino och bytte upp oss till en riktigt bra ställplats, pris 13 Eur (stor bil).
Skulle det behövas så har vi ett ACSI kort med oss men vi, liksom många andra, klarar ju en vecka utan att besöka en serviceanläggning.
Nu står vi enkelt i Pompeij och undrar varför allt skall behöva bli så komplicerat och infekterat i Sverige? Tuta o kör hälsar Björn Lena.
Viktigt är att få till ett annat synsätt på priserna på svenska ställplatser.
Vad är skäligt att betala det är vad jag menar
Åter igen en plats för natt parkering under ordade förhållande.
Fler köpcentra borde ta efter färjestadens ide det ökar intresset för ett stopp och alla parter tjänar å detta.
2179
Senast ändrad: