PL 8
HBK Medlem
för att slippa dra på husvagn.
Det är en husvagn och det vill ju trådskaparen inte ha.Jeg så for nogle år siden et engelsk ekvipage i stil med dette, men ikke helt så stort:
Visa bilaga 234314
Kunne det være noget?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
för att slippa dra på husvagn.
Det är en husvagn och det vill ju trådskaparen inte ha.Jeg så for nogle år siden et engelsk ekvipage i stil med dette, men ikke helt så stort:
Visa bilaga 234314
Kunne det være noget?
Det finns en liknande kombo på blocket för strax under 400'.Vi åkte några år med en Cheva Colorado och en Polar camper, det blev våldsam överlast, campern vägde långt över spec.
Monterade AirLift med kompressor.
Så ha ordentlig koll på vikter och lastvikt.
Visa bilaga 234270
Ja. Det optimala skulle ju vara en liten plåtis med laddhybrid motor och full ståhöjd i (minst 195cm).Om man söker på youtube finns det mindre smarta husbilar som man kan ha att köra iväg på semester med några dagar. Men de flesta närmar sig en miljon och beg marknaden finns inte speciellt inte i Sverige. Min gammelplåtis är 4,90m med allt som man behöver. Men såna finns inte än men det kommer att komma fast priserna blir för stora, man vill ju inte betala mer för mindre. Men det börjar man bli tvungen att göra.
VW Multivan / Dethleffs globevan - är inget alternativ?
För kallt på vintern.VW Multivan / Dethleffs globevan - är inget alternativ?
Har jag missat något?Sådana här finns det rätt gott om...likadana karosser.. olika emblem o motorer.
Fiat ducato...Peugeot boxer...Citroen jumper...den på bilden är 5.4 m. Finns även 6 m. och 6.4 m.
Jag har idag ingen pickis men har haft och saknar det mer eller mindre.Största skälet att skaffa en camper är nog om man att man sitter på en lämplig firmabil som kan vara lämplig att belastas med en lämplig camper och ett antal firmabilsmil. Sen tror jag inte att de blir vingligare än en mindre husbil utan snarats att man har något att jämföra med när man lastat på/av. Svårt att avgöra vad som är bäst handlar nog mest om vilken livssituation man f.n. har och hur och var man bor.
ALLT () är bättre med pickis.På sätt och vis är det bättre med pickis.....
Problemet med mycket fordon är att det ska besiktas underhållas byta hjul och sånt så det blir nästan en belastning till slut. Den tiden man sparar går åt ganska direkt sen är det parkering.Jag har idag ingen pickis men har haft och saknar det mer eller mindre.
Väldigt smidigt att åka och slänga skräp eller handla otympliga saker utan att behöva ett släp.
För att inte tala om det där döda djuret som skulle till tippen....
Tyvärr har jag för många fordon av olika slag, nästan en för varje utmaning.
På sätt och vis är det bättre med pickis.....