Ja, hur tung personbil som helst.Oändligt sa du enligt ditt inlägg
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Ja, hur tung personbil som helst.Oändligt sa du enligt ditt inlägg
Idag klarade jag uppkörningen av C1-kortet. Har gjort allting privat. Alltså inte anlitat någon trafikskola.
Totalt pris 2155 kr.
Antar att du inte tyckte att det var en fullständigt onödig kunskap du fick, inte ens för husbil. Ja det är en mycket märklig regel att man tydligen får köra runt med mycket tunga fordon utan utbildning för det fordonet. Gäller bara att vara tillräckligt gammal för att kunna ha tagit körkort för ett visst datum och sen lyckats behålla det.Det handlar ju om en utfasning av en påhittad behörighet.
Ingen av de som bara har *B****** enligt denna regel har fått de jag tycker nödvändiga kunskaper som följer ett tungt fordon.
Jag skyndade mej att ta utökad behöriget 1991 då de gjorde om reglerna, då körde jag upp i en turistbuss och fick A,BE,C,DE taxi, fick de i fet stil.
Ja det är en mycket märklig regel att man tydligen får köra runt med mycket tunga fordon utan utbildning för det fordonet.
Vet du vad som förändrades i körkortsutbildningen som gör att ett körkort efter det datumet gör utbildningen så mycket sämre? Och hur sjutton förklarar man utbildningens påverkan på ett indraget kort, där man ju inte får köra tunga pb?Där har du missuppfattat läget.
Vi med dessa gamla körkort HAR utbildning för att köra en hur tung personbil som helst.
Skillnaden är att utbildningskraven har ändrats/ökats med tiden, där en gräns går i mitten av 1997.
Om man tittar på hur många yrkesförare beter sig i trafiken, och orsakar olyckor, är jag inte så säker på att det hjälper att det sår C/CE på körkortet.
Det är mer än behörighet som skall till, även förmåga.
ulfocarina,det går bra att köra upp med husbilen för C1,bara det är över 3500kg.