Ingrid o Pålle
HBK Medlem
Rent principiellt ska gallren vara så stora som möjligt och sitta så lågt, resp. så högt, som möjligt.
Pålle
Pålle
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Stor skillnad är att Kylskåp 12v som är avsett till tex. sommarstyga har utvändig kondensator och skåp som är till båten och husbil/ husvagn har kondensator ingjutet i isolering för att den inte skakar sönder och börja läcka.Hej Boanke!
Jag ser att det är stor skillnad på priser på kompressor kylar.
Denna hittade jag som är lite mindre men priset är ju 10-11tusen mindre.
Vad är skillnaden?Kylskåp Cuisine 139l, 12/24V
Cuisine 139 liter är ett 12/24V kompressordrivet kylskåp med frys som passar perfekt i stugan där man behöver ett lite större kylskåp med gott om plats för mat under semestern.www.sunwind.se
I texten står ju också lite extra fakta ang hur mycket dessa kylar drar per timme och dygn.
Ser ju bra ut. Hade du någon mat eller dryck i kylskåpet under testen?Test av kylskåpet, kanske inte helt vetenskapligt.
Satte på kylskåpet på läge 4 av 6 på termostaten, frysen -25 kylen +4. Batteribanken är på 260 A. Batterispänning 12.7 (kollade inte decimaler då) vilospänning 10 timmar efter fulladdat, ingen laddning från landström och inga solceller påslagna. Ingen annan förbrukare på. Kylskåpet stod på i 12 timmar, efter det var batterispänningen på 12.68. Det är väl helt ok, eller vad tycker ni?
Jag tycker det är fantastiskt att det inte försvann mer, ok batterispänningen kan ju ha varit 12.79 det vet jag ju inte.
Men att ha den kylkapaciteten under den tiden för en volt bör man väl vara nöjd med, tar ju förmodligen mindre ström vid lägre inställning.
Ja, jag tror att det kommer från kina men skall vara tillverkat för ”norden” tror jag det står i bruksanvisningen. Får väl hoppas på att det fungerar i några år i alla fall.Är detta ett kylskåp från kina?.
Arne
Hej Robert.Med tanke på ovanstående inlägg så kan jag berätta mitt problem,Har ett skåp som heter RMD 7655 L som gett upp,ett nytt likvärdigt utbytbart skåp kostar 38000 kr+arbete 14000 summa sumarium 52000 kr för ett nytt ! Inte speciellt roligt just nu mitt i sommaren.
Har du kollat med din försäkringsbolaget ?..tex .catavan klubbens superhusbils försäkring ersätter kylskåp beroende på ålderMed tanke på ovanstående inlägg så kan jag berätta mitt problem,Har ett skåp som heter RMD 7655 L som gett upp,ett nytt likvärdigt utbytbart skåp kostar 38000 kr+arbete 14000 summa sumarium 52000 kr för ett nytt ! Inte speciellt roligt just nu mitt i sommaren.