• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byta ut tv antenn mot 4g antenn

Dawe_a

HBK Medlem
Inlägg
141
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36107
Medlemskap
2024
Hejsan. Jag vill byta ut vår tv antenn mot en 4g antenn, närmare bestämt en poynting xpol-1 rundstrålande antenn.

Har aldrig mekat med såna här antenngenomföringar förut, är det dumt att börja riva i detta och kanske bättre att ta hål i taket och montera en takmonrerad bredvid istället? (sparar ju lite höjd på det viset med). Eller är det bara att rycka upp sladden genom röret?

Tar gärna tips på antenner om ni har några, antar att rundstrålande är det man ska satsa på men monterar man på röret så kan man ju rätt enkelt sikta in antennen och kanske ta del av fördelarna av riktantenner?

Ha det fint
David
 

Bilagor

  • 20230521_180819.jpg
    20230521_180819.jpg
    1,1 MB · Visningar: 98
Senast ändrad:

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hejsan. Jag vill byta ut vår tv antenn mot en 4g antenn, närmare bestämt en poynting xpol-1 rundstrålande antenn.

Har aldrig mekat med såna här antenngenomföringar förut, är det dumt att börja riva i detta och kanske bättre att ta hål i taket och montera en takmonrerad bredvid istället? (sparar ju lite höjd på det viset med). Eller är det bara att rycka upp sladden genom röret?

Tar gärna tips på antenner om ni har några, antar att rundstrålande är det man ska satsa på men monterar man på röret så kan man ju rätt enkelt sikta in antennen och kanske ta del av fördelarna av riktantenner?

Ha det fint
David
Har du riktad antenn kan tv antennen kräva en riktning och wifi en annan. Då kan det bli klurigt
 
Toppen