• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LiFePO4 Byta bodelsbatteri

Bravera

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
19406
Medlemskap
2025
Undrar hur ni gjort eller tänker göra om ni ska byta bodelsbatteri .jag har tittat på ett 300 A lifepo4 batteri iallafall . Men till stora frågan min ebl 220-4 laddar nog inte ett sådant batteri så bra . Har installerat solceller 340 watt o 100/30 victron laddare . Om jag vill ha en laddare för 220 nätet som laddar rätt spänning o sekvens för det nya batteriet hur gör jag då . Jag måste väl stänga av ebl laddaren samt att det lär väl bli konstigt med generator laddningen får ev bli en dcdc laddare också . Känns som lite klurigt det här man vill ju ha funktionerna kvar av ebl lådan
Fundera o kom gärna med nått smart

Bravera

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
19406
Medlemskap
2025
En sak kan säga om supporten jag hade en fråga som jag mailade till dom sent en kväll vid 22:00 tiden typ det var angående inst på invertern inget speciellt men Jag fick svar senare samma kväll om det som sagt snabba svar vilket jag tycker va bra

Bravera

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
19406
Medlemskap
2025
Jag har testat invertern samt laddat batteriet när jag fått bra temperatur på batteriet körde en dammsugare typ 1000w inga det drog väl en 90 a ut ur batteriet
Allt såg bra ut som sagt det enda som är kvar är att dra nya el kablar in mot invertern samt tillbaka till själva distribution av el mot husbilen det enda som ev återstår sedan att kanske byta själva jordfels brytaren mot en typ f karistik om det behövs den tål Inverter ström bättre

Toppen