• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Byta bilbatteri i Rollerteam 2013

T68

HBK Medlem
Inlägg
933
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Bilbatteriet på Fiat brukar välvanligtvis sitta under en lucka i golvet framför förarstolen. Luckan går enkelt att öppna med vanlig skruvmejsel som man vrider låsningsskruvarna med. Gör det iaf på vår 2012:a.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.973
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
På mina tre senaste Ducato har startbatteriet suttit under luckan i golvet som T68 beskriver ovan. Sorry att jag inte riktigt förstod, det var inte min mening att lura dig! Men skruva för fasen inte av någon stol om du inte behöver..., så kul är det inte! :) (Det är bara Montreal som tycker det! :cool:) Luckan i golvet är suveränt enkel att ta bort. Men sedan det är alltid bättre att beskriva sitt problem lite mer, än mindre. Svaren på forumet blir betydligt mer träffsäkra då. Fast de väsentliga är faktiskt att du ställer frågan, vilket du gjorde! Det här fixar ni!
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.580
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Är det en Fiat Ducato eller något annat? På en Ducato 2013 bör batteriet finnas under golvet framför förarstolen.

Hade en gång en Roller Team 2007, den var byggd på Renalult. Minns inte hur batteriet satt där.
 

Iris Johansson

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Piteå
HBK-Nr
40005
Medlemskap
2024
På mina tre senaste Ducato har startbatteriet suttit under luckan i golvet som T68 beskriver ovan. Sorry att jag inte riktigt förstod, det var inte min mening att lura dig! Men skruva för fasen inte av någon stol om du inte behöver..., så kul är det inte! :) (Det är bara Montreal som tycker det! :cool:) Luckan i golvet är suveränt enkel att ta bort. Men sedan det är alltid bättre att beskriva sitt problem lite mer, än mindre. Svaren på forumet blir betydligt mer träffsäkra då. Fast de väsentliga är faktiskt att du ställer frågan, vilket du gjorde! Det här fixar ni!
Tack, men vi har tyvärr ingen sådan lucka
 

Iris Johansson

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Piteå
HBK-Nr
40005
Medlemskap
2024
Är det en Fiat Ducato eller något annat? På en Ducato 2013 bör batteriet finnas under golvet framför förarstolen.

Hade en gång en Roller Team 2007, den var byggd på Renalult. Minns inte hur batteriet satt där.
Tack för svar, det är flera som skriver att batteriet ska finnas framför förarstol men det gör inte så.
 
Toppen