Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det är egentligen inte olja utan en annan vätska, som tar åt sej fukt,så bromscylindrarna rostar invändigt. Men det allvarligaste är, att kokpunkten sjunker i takt med fuktökningen.Jag har haft ett antal bilar de senaste 54 åren och jag har aldrig bytt bromsolja, möjligen fyllt på litegrann någon gång! Vad ska den bytas för? :quest:
Jappe
Jag har haft ett antal bilar de senaste 54 åren och jag har aldrig bytt bromsolja, möjligen fyllt på litegrann någon gång! Vad ska den bytas för? :quest:
Jappe
Varifrån kommer fukten till behållaren om den inte dunstar från bromsvätskan?Bromsvätskan cirkulerar genom vätskebehållaren där finns fukt. (eller)
Hur kan det komma in "ny fukt" i ett system som är slutet?
Varifrån kommer fukten till behållaren om den inte dunstar från bromsvätskan?
----------------------------------------------------------------------------------När pedalen går i botten brukar det tyda på för lite olja i systemet.
Eller har jag fel?
Hej Lasse!
Du skriver att DOT5 inte är hygroskopisk, kan jag byta till den nu i vår då jag skall göra stor service på husbilen. Har hört att den är dyr men jag gör ju jobbet själv.
Hasse