Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Sedan finns det lagliga trim tex. Polestar till Volvo varför är inte bilarna utrustade med det som standard,FIATs nya 2.3L motorer kommer i 4 effektutförande,stora pengar att tjäna för tillverkaren runt 15-20000 per steg,detta tar chipfirmorna runt 5000kr,visst finns det skillnader mellan vissa av dessa motorer, men en del är bara enkelt trimprogram.Jo mer eller mindre samma resultat.
Det finns många som hävdar motsatsen........
Om tex VW med tusentals ingengörer inte klarade att uppfylla avgasreningsnormerna i en motor med standard effekt, hur kan någon tro att ett skuttföretag (tuning och trimboxfirmor) skulle klara det med en ökning av effekt och moment med tiotals procent?
Japp så var det.VW s fall var det inte en fråga om att få ned medelutsläppen genom att fuska?
Inte för att jag tvivlar ett ögonblick på detta, men har du en länk som visar detta?Sedan har ju EURO 6 180Hk motorerna annan vevaxel, andra kolvar och kraftigare bränslepump.
Nja mina år -17 Eu6 130 HK har inte variabel turbo, märks stor skillnad mellan 130 o 150. 130 har maxvrid mellan 1800 - 2500rpm. 150 mellan 1500 - 2700 rpm. Alltså ca 75% längre register med max vrid. Det är denna skillnad du får mellan vanlig o Vtg Turbo. Betydligt bättre körbarhet på den starkare motorn. Det är inte samma motor i 130 som 150. Man får vad man betalar för.Euro 5 skiljer det på turbon Euro 6 är identiska
Här säger Fiat rakt på sak hur det förhåller sig.Låt oss börja med serien Euro 6d-TEMP: den nya motorserien 2019 Euro 6d-TEMP, från 120 till 180 hk, erbjuder, liksom den tidigare serien, den idealiska motorn för varje typ av utförande och körstil. De 4 motorerna är ”Top technology”: individuellt utvecklade utgörs skillnaderna inte av en enkel kalibrering av elektroniken, utan av precisa konstruktiva egenskaper, som utformningen av turboladdare, kolvar och fluidteknik.
De nya motorerna Multijet2 Euro6,Detta är ett utmärkt resultat tack vare den riktade utvecklingen av: en aerodynamisk turbokompressor, en vevaxel av specialstål, förstärkta kolvar och en bränslepump med ökat flöde.