• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bonzo till Santa Pola

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Bonzo till Santa Pola

Hej på er igen, vi kom till Bahia vid femtiden ikväll. Vi tog en sväng in om Eden i Peniscola på nervägen och träffade bland många svenskar Rune B som rapporterar om allt som händer i det området. Kul att läsa dina inlägg Rune!
Jag skulle egentligen börjat med att visa bilder från våran övernattning söder om Barselona inatt men som dom flesta vet så är jag urusel på kamera-datahantering. Jag lovar att lägga in bilderna när jag fått hjälp av proffsen härnere. Man e' lite seg efter 65-70 mil per dag genom Europa. Vi återkommer i morgon med alla fakta om resan. Nu går vi till baren och tar en pilsner.

P.S Jappe, Bautista undrar när du kommer ner. Han kallar dig kompis. Portade han inte dig i baren förra året? Jag bara undrar! D.S

Bonzo

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Sven-Åke! Det kan väl hända att det på den här bilden ser ut som om Bautista slängt ut mig från baren. Lowelowe hade i alla fall väldigt roligt åt detta vilket väl tydligt framgår av denna bild:
Bautista Ove.jpg

5 minuter senare var Bautista glad igen!
5 min  senare.jpg

Hur mår din gamle kompis herr fotbollshuliganen Allan Hårfager?
Allan Hårfager.jpg

Jag kommer väl ner så småningom och då får jag väl försöka lära dig (igen) att lägga in bilder på den här sidan. Jag tror dock att du vet hur man gör! Du är nog bara lite lat av dig! :wink: Finns det några lediga platser? Hälsa alla!

Jappe

PS. Jag hoppas det här retar Bonzo tillräckligt för att han ska lägga in lite bilder från Santa Pola! Det skulle vara trevligt att se sådant i höstrusket! Jag saknar faktiskt Bahia; det är en trevlig camping med många profiler! DS.

Senast ändrad:

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Lite fakta om nerresan:

Vi är med i CC och har 25% rabatt på Finnlinnesfärja Malmö - Travemûnde. Färjan gick 16.00 från Malmö och kom till Travemûnde 00.30. Husbilen 7.20 lång, 2 pers och en hund och hytt med fönster kostade 1.159 Skr.

Vi körde enbart på betalvägar genom Frankrike och Spanien kostnad: 159 Euro

Så här såg hytten ut
091.JPG

Vi stannade på en liten camping alldeles vid medelhavet, den ligger 10 mil söder om Barcelona
Så här såg himlen ut klockan 07.00
102.JPG

105.JPG

Och såhär kl. 08.00
108.JPG

Hasse hälsar
116.JPG

Här kommer några av Jappes kompisar
119.JPG
117.JPG
129.JPG

Sven-Åke hälsar från ett Varmt Santa Pola

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Bonzo! F-n vad ni har det mockligt i Santa Pola! Jag saknar det sköna livet på Bahia så jag ska försöka åka dit i år igen trots att jag mår bättre nu och inte kan åberopa medicinska skäl lika mycket som förra året. Tror du att det finns några lediga platser kvar framåt november? Hälsa alla!

Jappe

PS. Mary? DS.

F

F.d. 14497

Guest

hej
ja det går ingen nöd på oss, ang Mary, så befinner hon sig på ett äldreboende här i SP, och det är inte helt Ok, tal och rörelse mm

lowelowe

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Hej Roffe! Vi betalar 7.95 Euro per dygn eftersom vi stannar mer än 90 dagar. Skall man stanna kortare tid är det bra med ACSI kortet.

Jag lånar Jappes prislista och lägger in den igen (tack Jappe)

Hälsningar
S-Å

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Lite aktuellt från Santa Pola. Just nu är det 34 grader i skuggan och 26 inne i husbilen. Vi orkar inte med så mycket mer än att sitta still i skuggan. Darren håller på och tvättar taket och sidorna tar jag själv när det blir svalare.

blandat Santa Pola mm 033.JPG
blandat Santa Pola mm 034.JPG

Ställplatsen i hamnen är en stor byggarbetsplats, allt är rivet t.o.m. alla uteserveringar, det blir tydligen klart 2013
blandat Santa Pola mm 003.JPG
blandat Santa Pola mm 004.JPG
blandat Santa Pola mm 005.JPG

blandat Santa Pola mm 015.JPG
Kerstin funderar på vad vi skall äta
blandat Santa Pola mm 014-1.JPG

Det blev pizza eftersom Tomasini var här med sin rullande pizzeria
blandat Santa Pola mm 018.JPG

Nu blev det rörigt med bilderna igen. Här ovan smög det sig in bild på Andre Och under detta kommer tydligen bilderna på Tomasini
Hälsar
S-Å

blandat Santa Pola mm 028.JPG
blandat Santa Pola mm 027.JPG

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

I Vallentuna är det disigt, mulet och +7 grader. Här värmer vi oss med att elda
i vedspisen och sätta raggsockar på fötterna. Men, men det får gå det med.......
Hälsningar till Er all i Santa Pola från Gunilla & Egil

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

André? Stack inte han till Marocko? Har han lugnat ner sig eller gestikulerar han vilt och utstöter konstiga ljud fortfarande?

André.jpg

Har den nya krogen på andra sidan vägen öppnat?

Finns det några lediga platser på Bahia?

Jappe

Senast ändrad:

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Nej Jappe den ligger ju i utkanten av byggarbetsplatsen så den é kvar när du kommer ner. Andre kom igårkväll och han är sig lik, han frågade efter den konstige svensken, vem var det?

S-Å

R

Roffe T

Guest

Jag Roffe T o Fru Gun-Britt Köpte varsin Pitzza av Tomasini,och dom var förträffliga i smaken p.g.a. hans eldade stenungn.Förästen Bonzo kom när vi har inköpt våra Pitzzor.
:spinny:

U

UffeGson

Guest

Hej Bonzo!

Hörde att du var på Camping Eden för ett tag sedan. jag fick en hälsning från dig.
Hörde också att fem års jubiléet för Husbilsklubben skulle gå av stapeln den 25/11 på Camping Bahia.
Vill därför anmäla mig och Lena. Vi kommer förmodligen till Santa Pola den 20/11.

Hälsa alla vi känner.

Hälsar Lena & Uffe, 3005.

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Hej på er Uffe och Lena! Ni é välkomna när ni kommer. Självklart har ni en plats på 5-årsjubileet

Idag hade vi ett trevligt besök av Roger och Lana, det är dom som driver Sveriges mest kända glasskafé och det ligger i Åsa några mil söder om Götet.

Roger och Lana 18 okt 008.JPG

Innan dom kom var jag ute och testade en cykel som slår det mesta

Roger och Lana 18 okt 005.JPG

Senast ändrad:

Roger&Lana

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2025

Tack för kaffet, det var trevligt att träffas! Det blev tyvärr ingen paella till middag, men väl en kaningryta a la Lana:)
Vi kanske ses på vår väg hem i december igen/Roger&Lana

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det talas så mycket om Santa Pola och Bahia Camping så jag beslöt mig för att ta en titt.

Tyvärr kom jag inte längre, kanske är det redan fullt eller så har receptionen hört talas om att jag känner Jappe?

bild-741624.PNG

.... eller så beror det på att Googlebilen med kamera på taket är portad?

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Är det någon som vet vad en sådan här filur är för något, den var c:a 10 cm lång

Bilagor

• Konstig figur 001.JPG
    Konstig figur 001.JPG
    136 KB · Visningar: 2
  • Konstig figur 003.JPG
    Konstig figur 003.JPG
    177,4 KB · Visningar: 2
  • Konstig figur 004.JPG
    Konstig figur 004.JPG
    84,1 KB · Visningar: 1
Toppen