Hej Nini skall försöka ge dej några tips har ingen erfarenhet av just h-bil med boggie .
Den blir stadigare och behagligare att köra efter stora vägar lite bökigare när det blir lite mindre vägar eller du ska in på lite mindre parkeringar då en boggie bryter emot och genar mer, så det kanske blir ett extra omtag ( men vem bryr sej? Vi är ju på semester eller hur !
Brukar vara skaplig lastvikt visserligen lite högre däckkonto , en sak att tänka på är att försöka köra rakt fram vid start om man parkerar på gräs eller halt underlag ( ni som haft husvagn med boggie och försökt rangera med bara handkraft vet ) väldigt stor skillnad mot en enkelaxlad.
Är väl ingen idealisk kombo när det gäller framkomlighet i vinterföre men det är ju ingen framhjulsdriven bil egentligen, hoppas att du har fått lite tips i dina frågor. Gå på "magkänsla" när du ska handla h-bil så går det säkert bra inga hastiga beslut utan tänk igenom innan du handlar.
När det gäller h-bilar med dubbel eller tvillingmontage som alltid är bakhjulsdrivna det är ju den optimala lösningen på drivlina men tyvärr är den bara förbehållna bilar i ett dyrare segment typ Morelo, Concord ( även i gamla Mercedes h-bilar också) som gemene man inte har ekonomi att köpa . Mvh Bengt.
PS: Ni som kör h-bil med tvillingmontage kan jag ge ett tips om ni skall lägga på snökedjor . . . ha med er två klossar som ni kör upp innerhjulen på går snabbt satan att lägga på "järnen" DS.
Men husbilar med boggie finns ju inte, däremot med tandemaxlar?