• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Blocket skojare

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Blocket skojare

Dan

För den vane tar det 30 sek att få fram hela personnumret på internet. Räkneexempel:

Om man adderar alla dina 12 siffror och lägger till 1 så får man ditt födelseår med två siffror.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Nej, i ditt fall gäller

Om man adderar alla dina 12 siffror och lägger till 12 så får man ditt födelseår med två siffror

kråkekull

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
9462
Medlemskap
2025

Dan

För den vane tar det 30 sek att få fram hela personnumret på internet. Räkneexempel:

Om man adderar alla dina 12 siffror och lägger till 1 så får man ditt födelseår med två siffror.

I ditt räkneexempel blev jag 18 år äldre:wideeyed:.
Det räcker för dagen med den åldern jag har:twitcy:.

//Jörgen

Redigerat: Det man får fram är inte födelseår utan din ålder. //Jörgen

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er ingen sammenheng mellom tverrsummen og alder/fødselsår.
Det svenske personnummeret har som siste siffer et sjekksiffer beregnet med en enkel MOD10 algoritme. Algorimen er den samme som for kreditkortnummer.
Til sammenligning benyttes det i det norske fødselsnummer den mer kompliserte MOD11 to ganger med forskjellige vekt-tall.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ja det stemmer i år etter en har hatt bursdag. Neste år blir det 113 :cool:

F

F.d. 53197

Guest

Något som länge har förvånat mej, är hur slappt personnumren hanteras i olika sammanhang. Butiker vill att man läser upp det i kassakön, myndigheter skriver det på brev så att man kan läsa det i fönstret på kuvertet o.s.v.? :confused:

Personnummer är ju inte hemliga på något sätt, utan går ju att få fram med ett samtal till skatteverket. Jag tänker att om en bedragare är så bestämd på att lura en att han länsar ens brevlåda drar han sig nog inte för att ringa ett samtal heller? Eller vad tror ni? (Att man inte lägger upp det på öppna sidor på nätet etc känns självklart)

/Jessika

F

F.d. 25181

Guest

Hej - en av skojarna (det har blivit flera stycken) jobbade med välgörenhet på Haiti. Kunde alltså inte titta på husbilen utan skulle skicka en privat agent för att hämta bilen........
Många knäppisar är det och hur orkar man hålla på med sånt.
Fiskarstugan

Toppen