• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Blocket skojare

F

F.d. 25310

Guest
Hej
Håller på och säljer en bil på blocket.
En "engelsman" säger sig vara intresserad, vill pruta lite o så, och om vi kommer överens så skall han ordna med frakt pappren??!
Jag låter han hållas så skal vi se vilken bluff det blir i slut ändan.

"Hi mate, I have looked at it a few times now, and after looking around, i'm satisfied with the great condition but what's your actual price for it. I love a bargain, so i would like to get it as soon as i can. I would be able to make payment through paypal, i find it the easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable method of payment. Let me know your price for it . I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for the it to be transported to my home in London, UK. If possible can you send me some recent picture or video of the item ?

Below is my address:

Name : Rick Smith
Address: 9B the Orchard
City: Blackheath
County: London
Post Code: SE30QS
Country: United Kingdom"

-Cheers-

någon som känner igen det???

Christer
Ps var inte oroliga, vet vad det är.

pannor

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024
Sv: Blocket skojare

Inte persoligen men en kamrat fick ett liknande medelande på sin motorcyckel som är till salu från England.Där köparen skulle skicka 10 tusen för betalning för frakten från göteborg och resten av pengarna via paypal,.skojeri så långt näsa räcker

F

F.d. 25310

Guest

Ja vi skal se vad det tar vägen..

Christer

F

F.d. 5458

Guest

Har också fått sådana här mail från när jag sålt varor på blocket, när jag skulle sälja mitt grafikkort till datorn samt min bil så dem är inte ovanliga, men nej tack säger jag bara till att fortsätta en sådan affär.

Vill man ha bilen så får man komma till Sverige och göra upp allt på prlats det borde ligga i hans intresse också tycker man ju man vet ju aldrig vad det är för bil man får om man inte kollat på den innan m.m.

Gråbo

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
4836
Medlemskap
2025

Hej på er alla!
Vi har våra båda bilar ute till försäljning, husbilen på Blocket och pb på något som heter Garaget.se. Någon som kallade sig "Michell" från en firma, Florida Yacht & Car Import Aps, mailade på svenska och var intresserad. Vi svarade och angav villkoren för köp, handpenning och kontant vid leverans, men fick inget svar. Var väntat!
Vi har också fått lustiga svar, både mail och sms, från utlandet.
På pb:en kom ett mail från en man på Ivory Coast (Väst Afrika)!!!!!!!!!!!!
Vi har inte svarat på dessa.

Det verkar vara många skummisar igång!

Janne & Lisa:twitcy:

F

F.d. 25310

Guest

Hej igen
Ja jag kan inte låta bli o se vad han kommer med.
Nu vill han betala en del via Pay Pal, men jag har inget sådant konto, får se vad nästa drag är.

Christer

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Jag fick son här erbjudande för min Pontiac som jag säljer via Blocket. Han frågade först om jag har bilen kvar. Det är en bedragare

Tack för ditt snabba svar och ledsen för sent svar på din post, vad som verkligen hänt är att jag från USA men jag kommer att vilja köpa denna punkt på din för en kund till mig som är närvarande på en utlandsmyndighet, dvs på ett företag resa till ett västafrikanska land som Nigeria, dock kommer jag vilja erbjuda dig summan av € 500 för sjöfarten och för objektet kostnad, hoppas att priset för frakt till Nigeria och för objektet kostnaden är okej? om ja, vänligen komma tillbaka till mig nu med din fullständiga Bank Details eller ditt PayPal-konto så att jag kan gå vidare med betalning nu ... och nedan är bankuppgifter som behövs från dig:

Bank innehavare Namn:
Bankens namn:
Bankkontonummer:

Vänligen komma tillbaka till mig nu med dina bankuppgifter eller ditt PayPal-konto så att jag kan gå vidare med betalning nu och nedan är min klient leveransadress:

Namn: Oladele Oluwabukunmi
Adress: väg 5, Owode område
Stat: Oyo
Land: Nigeria
Postnummer: 211224
Telefonnummer: +2348068406327

väntar på att läsa från dig snarast
jag väntar på att läsa från dig nu ..
Tack,

F

F.d. 25310

Guest

Är det någon som går på det här.
Nivån är för låg

Christer:twitcy:

F

F.d. 8987

Guest

VARNING!
Har hört historier enl. följande:
Du öppnar Paypal-konto för att kunna få betalt "säkert".
Köparen betalar via Paypal.
Du ser pengarna på ditt Paypal-konto.
(Vet inte om pengarna kan plockas ut innan köparen godk.?)
Bilen hämtas.
Köparen begär återbetalning.
Paypal tar pengarna från ditt konto och betalar tillbaka till köparen.
Du har ingen bil och inga pengar.

Se:
https://www.paypal.com/se/cgi-bin/w...curitycenter/sell/ChargebackFAQ-outside#goto1

F

F.d. 25310

Guest

Torbjörn & Carina

Hej
Jo så är det, man ser pengarna men kommer inte åt dom, och sen är dom väck, och bilen så.

Christer

F

F.d. 55370

Guest

Nya bilen på gång eller??
I Varberg va det skönt i Söndags (i lä):mcride:

F

F.d. 25310

Guest

Tjenare "Snickaren"
Nej det är långt nu, kommer inte förrän i Maj, samtidigt kom det en dm snö här uppe, så det är surt.

Christer

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Hej på er alla!
Vi har våra båda bilar ute till försäljning, husbilen på Blocket och pb på något som heter Garaget.se. Någon som kallade sig "Michell" från en firma, Florida Yacht & Car Import Aps, mailade på svenska och var intresserad. Vi svarade och angav villkoren för köp, handpenning och kontant vid leverans, men fick inget svar. Var väntat!
Vi har också fått lustiga svar, både mail och sms, från utlandet.
På pb:en kom ett mail från en man på Ivory Coast (Väst Afrika)!!!!!!!!!!!!
Vi har inte svarat på dessa.

Det verkar vara många skummisar igång!

Janne & Lisa:twitcy:
Hej blev idag kontaktad av Michell Florida Yacht & Car Import Aps ville köpa min bil. En av hans försäljare i Stockholm skulle komma och titta på min bil. Skall bli spännande.:D

F

F.d. 25310

Guest

Hej blev idag kontaktad av Michell Florida Yacht & Car Import Aps ville köpa min bil. En av hans försäljare i Stockholm skulle komma och titta på min bil. Skall bli spännande.:D

Hej
Min engelska köpare ledsnade när jag sa att jag inte har Pay Pal, men han var välkommen hit och betala så skulle jag slå av det frakten kostade, men det ville han nog inte..

Christer

F

F.d. 25310

Guest

Hej igen
Ja undrar om inte er köpare också ledsnar då, vi får se???

C

T

Tomas Schultz

Guest

Jag tycker att du skall ringa Larmtjänst dom har nog svar på din fråga, det finns skojare överallt.
PASSA DEJ NOGA

Toppen