• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blir uppringd

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.590
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Märkligt ifall det verkligen är levande människor som ringer mej, och sen lägger på efter 1 ringsignal. Att sen 80% av numren som presenteras inte existerar känns också märkligt. Jag misstänker såklart att någon önskar att jag ska ringa upp, men det kommer inte att hända.
Ahaa, då har du nog någon annan variant...... Undrar om det finns någon bra lista på alla olika varianter (jag menar allvar), och det skulle då också vara intressant att få reda på vad de skall leda till. För tanken måste väl vara någon slags vinst för att få någon mening med det hela.

M.v.h. JANKRO.
 

Geva

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
21876
Medlemskap
2024
En i dag och två igår ringde till min mobil och undrade varför jag ringt dem....
???? Jag fattar inget för inte ens i min telefonbok kan jag se att jag skulle ha ringt dem av misstag.

Någon som varit med om liknande?

Eftersom jag har en huawei mobil så kan jag inte scanna för virus, den gör det själv i bakgrunden... Säger den
Ja jag har och kollade med min operatör som sa att det är bedragare som knycker nummret via internet men det används bara någon dag sen slutar det. Inget att bry sig om enl. telia
 

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
264
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
Det har hållit på i min mobil i typ 10 dar nu, jag blir uppringd mellan 9:30-11:30 varje dag, bara en signal. Ibland finns inte någon abbonent, ibland är det ett företag eller en person, det kommer aldrig från samma nummer, jag hinner inte svara, har inte heller ringt upp.
Märkligt.
jag spärrar numret direkt
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.151
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Ja jag har och kollade med min operatör som sa att det är bedragare som knycker nummret via internet men det används bara någon dag sen slutar det. Inget att bry sig om enl. telia
Okey... Men enligt min operatör så säger de att simkortet är kapad.... Och att jag måste ha ett nytt simkort (med samma nummer) ...
Fungerar detta då är det ju inte nummert de har "hittat" på internet..
Och om jag inte är helt fel på det... Så måste man också ha simkortet som tillhör nummert.... Så utan simkort så har man ju inte mycket glädje av ett telefonnummer... Eller..? :rolleyes:;)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.151
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Ja det kan man göra, men det hjälper ingenting, det ringer aldrig 2 gånger från samma nummer.
De måste ju ha ringt minst 3 ggr från mitt nummer.. Eftersom 3 olika ringde upp mig och undrade varför jag hade ringt dem...
Sen är det ju inte lönt att spärra det nummer som ringer mig och undrar..
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.590
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej igen, det verkar väl mest som det är samma sak man kan hamna i olika lägen med.
Dels bli uppringd av någon som har ett missat samtal (eller flera) och som undrar varför man ringt.
Eller också bli den som ringer upp för att man har ett missat/missade samtal. (Fast då många struntar i att ringa upp som verkar vettigast.)

Telebolagen verkar ha olika uppfattning av vad som händer, eller vill inte tala om vad som händer, och vad det används till.
Undrar om samtal som du inte ringt och inte finns registrerat som utgående i din telefon, finns registrerat som utgående samtal på telebolaget på ditt nummer. Eller om det bara syns som ett nummer i de uppringda telefonerna.
Det verkar ju lite som ett pyramidspel som kan löpa iväg hur långt som helst om de flesta skulle nappa och ringer. Försök till överbelastning???

M.v.h. JANKRO.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Det görs nog försök med både det ena och andra med både mobiler och datorer. När jag för ett par dagar sedan gick igenom kontaktlistan i mobilen fann jag en kontakt som jag inte alls kände till, det var svenskt förnamn men efternamnet var asiatiskt. Jag blev intresserad och kollade upp numret som visade sig gå till Nordkorea.
På något sätt har de fått in numret i kontaktlistan men det är oklart vad syftet kan vara kanske det hänt saker om man hade ringt upp numret.
Kolla era kontaktlistor så att det inte finns några okända kontakter.
 
Toppen