• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Biologisk bildgåta

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Biologisk bildgåta

Ser inga för de nämnda flugorna karakteristiska detaljerna (klorna eller de platta vingarna). Det räcker kanske med "fluga"?
aake

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Tja, jag ger Gunnar rätt, det var en fluga, fast en vanlig husfluga!
Här sittandes på ett midsommarblomster taget i åre juli 2008.

Bilagor

• 20080623-DSC_2356.jpg
    20080623-DSC_2356.jpg
    233,9 KB · Visningar: 1

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Visst är det så att man tar en onödig risk i denna tävling om man preciserar mer än nödvändigt.
Men jag har konstruerat dyliga gåtor i flera år och är van vid dessa taktiska överväganden, varför Gunnar bör tillerkännas ett handicap. Han får gärna lägga ut en gåta.
Om ingen kommer så lägger jag ut innan jag åker in till Ösd för tjänstgöring som barnbarnssällskap några timmar.

aake

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Lite risig upplösning, men visst finns det ett avancerat öga t vä. Det stämmer i så fall bra med bläckfisk, men inte alls med nakensnäcka. Jag har sett murenor med färgning åt detta håll, men inga fiskdetaljer går urskilja. Bläckfiskar kan ju ändra färg och några giftiga och farliga arter uppträder i varningsmönster. Rött/svart har jag sett någon art.

aake

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Nej!

Ledtråd; Lever i Medelhavet.

Stänger ner nu men kollar sent i kväll om någon gissat rätt.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Gunnar

Rena rorschachtestet du lagt ut. Det har även sagts att om du stirrar tillräckligt länge ner i avgrunden så börjar den stirra tillbaka. Det gör den uppenbarligen nu, för omedelbart till höger om det förmodade ögat ser jag en, svårtydbar, spegelvänd text.

Du bör nog lägga ut en bild med bättre upplösning, en större bild, om du vill förhindra psykosgenombrott hos dina klubbkamrater.

aake

Kl.22.24 God natt!

Senast ändrad:
F

F.d. 55334

Guest

Gunnar
Vägrar att bli psykotisk för denna sak.
Eftersom jag inte är hemma på Medelhavets eller Gran Canarias invånare tar jag det med ro tills vi landar i gamla Svedala igen.
Ha det gott
Agneta W

Toppen