• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Biologisk bildgåta

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Biologisk bildgåta

Jo dotorparn, så långt har jag också kommit, men sen kommer jag inte längre. Du kan få rätt för ticka och lägga ut en ny bild om du vill.

Jappe

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Jappe och dotorparn

Det skall ni veta att efter ett par timmars studium av tickor så stämmer det gamla talesättet att jag är mer förvirrad men på en högre nivå. Och Jappe, prova att stuva den; om du överlever så är den sannolikt ätlig.

aake

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

OK aake, jag kommer att äta ticka till middag idag och hör ni inte av mig efter det, så innebär väl det att just den här tickan tillhörde de icke ätliga tickorna.

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 11293

Guest

Jo dotorparn, så långt har jag också kommit, men sen kommer jag inte längre. Du kan få rätt för ticka och lägga ut en ny bild om du vill.

Jappe

Tack Jappe, det var vänligt att ge mig rätt, men jag vill nog ha reda på lite mera vad den heter, du kanske har en billd med en annan vinkel på tickan så att man kan se sidan på den.
Jag har ingen billd för tillfället att lägga ut
:)

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Hoppas på Ludde! Hon har säkert fler intressanta bilder från de allra sydligaste breddgraderna. Men i väntan på henne så kan jag lägga in ett djur som är så lätt att ni kan ta den omgående! Familj i klassen spindeldjur?
aake

Bilagor

• IMG_1094-01.jpg
    IMG_1094-01.jpg
    468,3 KB · Visningar: 3

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Denna mycket kramgoda familj bland spindeldjuren har varit med tidigare i tråden, därför trodde jag att det skulle gå snabbt. Om du är med Annette så kan du bortse från denna gåta och lägga ut någon av dina.
aake

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej! Sitter och jobbar för fullt med bilder o film i datorn...
En bild från sydliga breddgrader stod på önskelistan, här kommer en...
Kan säga att det är omöjligt ens i obeskuret skick att artbestämma, utan det får bli en gissning från er sida, jag vet ju facit, så ni får lita på att det är rätt, däremot kan det vara lite kul att först gissa vad det är för ordning på ------- i beskuret skick!

Bilagor

• 122-2.jpg
    122-2.jpg
    98,2 KB · Visningar: 0

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Calle, val är helt rätt, men fel art, här kommer bilden obeskuren, bara å gissa!

Bilagor

• 122-2.jpg
    122-2.jpg
    158,8 KB · Visningar: 3

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Gissar på kaskelot.
aake

Vill ändra mig: Den fransiga fenan med tror jag vallöss tror jag stämmer bättre med knölval. Bortse från ovanstående förslag.

Senast ändrad:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Ludde
Hoppas du noterat min ändring ovan för en halvtimme sedan. Nu till sängs, arbetsdag i morgon.
aake

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Mäktigt Ludde, tack för titten!
Jag får lägga in ngt blygsammare. Detta intagande ansikte (det vita är leendet), vem kan det tillhöra? Ordning i djurriket?

Detta är en gåta i två nivåer. När ni svarat rätt på ovanstående fråga så kommer en större bild med fråga om familj i ordningen. Men nu kan ni ta det lugnt, eller lägga in ngt annat parallellt, eftersom jag inte har möjlighet att lägga in nytt förrän efter arbetet i morgon kväll (om ni inte svarat före Kl. 07)

aake

Bilagor

• För ordning.jpg
    För ordning.jpg
    47,5 KB · Visningar: 58

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

FraMia 1014

Ja en spindel är det i vart fall. När jag kommer hem från arbetet (sen em) så skall jag lägga ut en bild där det går gissa på vilken familj bland spindlarna som det rör sig om.

Ni kanske kan lägga ut andra gåtor tv. Ludde? Kastanj?

aake

Kastanj

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
174
Medlemskap
2026

Jaha! då får det bli en äldre bild, det skall gå att artbetsämma denna, alltså vilken art?

Går ni bet kommer en bild till.

Kastanj.

Ingen som kommit med en gissning en gång, då kommer dykningen.

Kastanj.

Bilagor

• 3a.JPG
    3a.JPG
    311,6 KB · Visningar: 5
  • 5a.JPG
    5a.JPG
    295,1 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:

Kastanj

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
174
Medlemskap
2026

Val, ja Späckhuggare nej. Observera utblåset det är nämligen mycket karakterisktiskt.

Toppen