• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Biltemas AGM batteri

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Biltemas AGM batteri

Julian
Bra bilder.
Men hur fungerar batterierna :msn_question::msn_question:
( inta värdens bästa - nöjd etc. )
Låt oss få lite objektiva mätningar ( 2=2 ), av batteriets förmåga att ladda och urladda ström.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Biltemas AGM batteri

Med all respekt Bredo. Du besitter en stor kunskap och ett stort intresse men jag tycker definitivt det vore bättre om du skrev på danska. Mycket lättare att följa med i resonemangen då :)
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Biltemas AGM batteri

Ytterligare i ämnet. Har själv installerat både Ctek Laddare och Smartpass för att få till bättre laddning av bodelsbatterierna vid färd (420 Ah AGM). Fortfarande problem dock. Det är nästan helt omöjligt, trots långa körtider och många AH in i batterierna vid uppstart, att nå mer än cirka 360-370 Ah. För att återfå alla 420 AH måste elstolpe till, då trycker Ctek 230V-laddaren in de sista %:na och når 420 över en natt. :confused:
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Biltemas AGM batteri

Med all respekt Bredo. Du besitter en stor kunskap och ett stort intresse men jag tycker definitivt det vore bättre om du skrev på danska. Mycket lättare att följa med i resonemangen då :)

Håller med om Bredos kunskap som jag gärna tar del av och vill fortsätta att ta del av. Men jag föredrar hans "svenska" som jag tycker fungerar alldeles utmärkt för min del.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Biltemas AGM batteri

Med all respekt Bredo. Du besitter en stor kunskap och ett stort intresse men jag tycker definitivt det vore bättre om du skrev på danska. Mycket lättare att följa med i resonemangen då :)
Nu er jeg ved at synes det er træls med disse personangreb på mit sprog som jeg gør mig meget umage med.
Jeg har skrevet med lidt Google og meget eget svensk.
Ønsker du hellere at jeg stopper mine inndlæg eller at du prøver på at forstå - hvis du vil.
TRÆLS og uden synlig venlighed trods mere end 1500 tack som åbenbat kan forstås.
Tilfreds.
...
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Biltemas AGM batteri

Nu er jeg ved at synes det er træls med disse personangreb på mit sprog som jeg gør mig meget umage med.
Jeg har skrevet med lidt Google og meget eget svensk.
Ønsker du hellere at jeg stopper mine inndlæg eller at du prøver på at forstå - hvis du vil.
TRÆLS og uden synlig venlighed trods mere end 1500 tack som åbenbat kan forstås.
Tilfreds.
...

Personangrepp - verkligen inte! Får väl sorteras in under språkförbistring.

Men jag vidhåller, danska mycket lättare att förstå.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Biltemas AGM batteri

Tack Lundsholm - det var i 11 timma - tack på vägne alla som kann använda mina innlägg.

Jag hoppas verkligen inte du tar åt dej av att vissa inte verkar vara på bra humör. Jag och jag är säker på att vi är många fler uppskattar verkligen att få ta del av din kompetens. Jag kommer säkert att ställa frågor till dej framöver och då känner jag att jag kan lita på svaren!

Som jag skrivit i andra trådar borde en del personer tänka mer på HUR dom säger saker och inte bara på vad dom säger. Om inte annat kan det bli ett annat vad om det sägs på galet sätt...

Finns en del gnälltendenser på forumet (som säkert jag själv bidragit till när jag varit "för" engagerad (läs irriterad:)).

Bredo du och vissa andra höjer kompetensen många steg i detta forum enligt mej!

Ha det gott!
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Biltemas AGM batteri

Personangrepp - verkligen inte! Får väl sorteras in under språkförbistring.

Men jag vidhåller, danska mycket lättare att förstå.

- så springer du JAndersB, bare mine indlæg over'
I don't worry' - nu - och tack mer till Lundsholm m.fl.
:)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Biltemas AGM batteri

Jag hoppas verkligen inte du tar åt dej av att vissa inte verkar vara på bra humör. Jag och jag är säker på att vi är många fler uppskattar verkligen att få ta del av din kompetens. Jag kommer säkert att ställa frågor till dej framöver och då känner jag att jag kan lita på svaren!

Som jag skrivit i andra trådar borde en del personer tänka mer på HUR dom säger saker och inte bara på vad dom säger. Om inte annat kan det bli ett annat vad om det sägs på galet sätt...

Finns en del gnälltendenser på forumet (som säkert jag själv bidragit till när jag varit "för" engagerad (läs irriterad:)).

Bredo du och vissa andra höjer kompetensen många steg i detta forum enligt mej!

Ha det gott!

Komiskt - här vinlägger man sig om att uttrycka sig väldigt ödmjukt och försiktigt, tackar fört stor kunskap och djupt engagemang och framför en liten önskan om att Bredo skulle skriva på danska i stället för svenska, för att lättare kunna följa med.

Då beskylls man för personangrepp, gnällig etc. Tycker speciellt författaren av det ovanstående skulle läsa sin egen text och själv fundera på sitt sätt att utrycka sig och vara. Skärpning!!
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Biltemas AGM batteri

Stanna - vänligen stanna.
Jag har redan glömt :)

PS. Förhoppning webberne är trevlig med stora rengöring :)
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen