• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

BILTEMA

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: BILTEMA

En kommunikation mellan Biltemas ledning och en enskild person, vare sig det är teddi, Anders eller Björn blir ganska ojämlik, om den ens går att få till stånd.

Björn i

Så talar en sann institutionalist!
icon10.gif


Enskilda personer kan mycket väl så ett frö som sedan kan få gro i berört företag! Ingen företagsledning skulle väl låta en bra möjlighet gå förlorad om den kunde ge goodwill och extra klirr i kassan!

Leve individen! Leve friheten! Viva el Sol!

Jappe
 
T

Teddi

Guest
Sv: BILTEMA

hej björn,,ja vill mej veta att vi får jobba med bra förutsättningar oavsett medlem eller organiserad,,både du ock jag är hbk,,dessa arbetsgrupper som finns nu tror jag är en ganska färsk företeelse,,

så vad vi än åstadkommer till föreningens gagn kan ju aldrig vara fel,,men ja har för mej att du anmält ditt intresse,,ja följer dej björn,,i mån om tid,,men detta gäller ju oss alla,,vi är en aktiv förening där vi bara själva kan sätta gränserna,,både styrelse ock web jobbar ju ideellt,,
men jag hänger på dej,,ock hoppas samtidigt att vi blir fler,,

för till syvende ock sist så tror jag att vi alla sätter hbk i fokus,,ock detta kan inte göras utan ett kamratligt deltagande,,

du får gärna rätta mej om jag har fel björn,,annars önskar jag dej en trevlig helg,,teddi,,
 

peder

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Borås
HBK-Nr
83
Medlemskap
2025
Sv: BILTEMA

Som vanligt man får vad man betalar för själv handlar jag på b tema typ verktyg håller mkt bra enligt min uppfattning
 
T

Teddi

Guest
Sv: BILTEMA

ja klämmer till med det största!! ock då som privatperson,,men engagemanget åt c:a 1200 medmänniskor,, utan nån som helst behörighet eller organiserad närvaro,,utan rätt o slätt som den lilla människan,,,

runt 47miljoner kronor till dessa kompisar,,gissa om man satt nöjd,,ock saken blev ju inte sämre med tanke på att dåvarande kommunstyrelsens ordförande bor granne med mej:msn_laugh: så visst kan vi åstadkomma!!

:mh4::mh4::mh4: teddi,,
 
T

Teddi

Guest
Sv: BILTEMA

ja klämmer till med det största!! ock då som privatperson,,men engagemanget åt c:a 1200 medmänniskor,, utan nån som helst behörighet eller organiserad närvaro,,utan rätt o slätt som den lilla människan,,,

runt 47miljoner kronor till dessa kompisar,,gissa om man satt nöjd,,ock saken blev ju inte sämre med tanke på att dåvarande kommunstyrelsens ordförande bor granne med mej:msn_laugh: så visst kan vi åstadkomma!!

:mh4::mh4::mh4: teddi,,

PS,,allt finns dokumenterat,,
 
F

F.d. 10432

Guest
Sv: BILTEMA

Jag vet inte riktigt vad Du menar med institutionalist Jappe. Jag har under ett ganska långt yrkesliv jobbat i stora organisationer. En av de saker jag lärt mig är att det är enklare att nå fram till viktiga beslutsfattare och lättare att bli tagen på allvar om man representerar en viktig organisation än om man agerar som privatperson. Därmed inte sagt att enskilda individer inte kan åstadkomma resultat, men det blir enklare när man representerar en tung organisation. Om det betyder att jag är institutionalist så ok, då är jag det?

Teddi, tack för Ditt svar, det var huvudet på spiken. Jag tycker att HBK är en fantastisk klubb som lärt mig det mesta jag vet om husbilar och husbilsresande. Det är kanske inte så mycket ännu men jag läser träget.

Mitt önskemål att jobba för klubben handlar om att bidra till klubbens utveckling och att göra det inom områden där jag tror att jag kan tillföra något. Det vill jag med Dina teddi göra genom att sätta HBK i fokus. Hoppas att vi ses på någon träff.

Björn i
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: BILTEMA

Jaja, det är nog bara att acceptera att småskaligheten snart är borta i HBK och att risk föreligger att den kommer att ersättas av en stor tung organisation där avståndet mellan medlemmarna och ledningen växer och att HBK kommer att bli en standardförening som alla andra. Mängden medlemmar kräver kanske en annan sorts ledning än vad som har varit fallet hittills. Sedan kommer röster att höjas för att organisationen ska delas upp i lokala sektioner och så är hela föreningsköret igång. Från småskalig Internetklubb till hierarkisk organisation där ledningen vill vara med och kliva upp på den nivå där de andra stora elefanterna dansar!

Kanske dags att starta en ny klubb!
icon10.gif


Jappe
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: BILTEMA

Denna tråd handlar om BILTEMA,

Jag startade den med tanke på att jag tyckte att det var trevligt att "tema" kanske har förstått att vi mobila "resandefolk"är en köpstark grupp!

Sen barkar det iväg med organisatoriska frågor:msn_angry: och GNÄLL!

Lite organisationsnack kan jag ta men fan i mej inte GNÄLL.


Vi har en GNÄLLTRÅD, använd den:msn_wink:

Ursäkta mitt morgonhumör
Anders
 
F

F.d. 55451

Guest
Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest
Sv: BILTEMA

morning,,kul att du tog de så björn,,vi kanske kan bli nåra stycken till,,de bör ju finnas bland 7000medlemmar,,ja gick själv med i hbk på grund av att man FÅR vara med ock påverka,,
vi är ju en sådan förening,,medlemmarna står för bygget,,

ihop med en snabbt växande förening så ökar också kraven,,men dom kan vi ju bara ställa till oss själva eller?
vi har ju olika förutsättningar,,många har ett jobb,, men vi är också många pensionärer,,både ja själv ock hulda har kommit dithän,,då ställer hon krav att vi skall hitta på nåt annat,,
men kompromissen har fallit väl ut,,:msn_laugh: lite tid finns,,

jappe--janne,,småskaligheten är förbi,,ja håller med dej,,annat va de förr,,nåt har sagts om mysförening bl,,annat,vi får väl se,,men de vi har idag ser ju ut på detta sätt,,
ock vi håller oss krampaktigt kvar,,kommer de nåt annat så får man väl titta på det,,

ock tråden har spårat ut:msn_laugh:vi flyttar,,vi har betat igenom biltema,,åtminstone jag själv,,ja lovar att ja skall kolla upp våra möjligheter i kungsbacka,,men dom får sätta spaden i backen först,,

men läget är bestämt,, en go helg från teddi,
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: BILTEMA

Hej.
När nu Biltema har fått en egen tråd.
så undrar jag om någon har köpt deras hopfällbara minicykel med art
nr 27-1104. Funderar på att köpa sådana. Biltema ska bara sälja denna cykel tills lagren tar slut och i Växjö har man bara två kvar.
är cykeln värd 1995 kr. Man cyklar ju inte flera mil på en sådan cykel :msn_laugh:
men kanske någon där ute vet om dom är bra

Tödde och Mödde

Kommer en ny modell i mitten av Mars med ungefär samma pris!

Jojje
 
F

F.d. 10432

Guest
Sv: BILTEMA

Jappe, vi är en stor organisation, den största husbilsklubben faktiskt. Det tycker jag att vi skall utnyttja för att också bli en viktig organisation i samhället. Min vision är att när andra, vare sig det är staten, kommunerna, företag eller någon annan, vill veta vad husbilsägare anser vänder man sig självklart och med stort förtroende till HBK. Så tror jag inte att det är idag.

Om Du har läst mina inlägg i övrigt så borde Du inse att jag är för motsatsen till en ledning som sitter långt borta, eller kanske långt över medlemmarna. Jag vill öka demokratin i klubben, minska avståndet mellan styrelsen och övriga medlemmar, bl.a. genom att styrelsen är mer aktiva i forumet, att det förs en diskussion öppet på forumet innan klubben fattar beslut, att styrelseprotokollen är tillgängliga för medlemmarna, att medlemmarna aktivt informeras om klubbens ekonomi och genom att det ska vara möjligt att kritisera styrelsen i forumet. Jag vill också öka antalet medlemmar som på olika sätt är aktiva i klubben och öka möjligheterna för aktvia medlemmar att agera på HBKs vägnar, med hela styrkan av alla medlemmarna bakom sig, när man t.ex. diskuterar ställplatser med en kommun eller ett företag.

Jag vill inte bygga en hierarkisk organisation.

Också vill jag be Anders om ursäkt. Jag har använt Din Biltematråd för att diskutera organisation och framtidmöjligheter för HBK. Det blev så, men det är kanske inte så konstigt. Ämnet inbjöd till att diskutera inte bara Biltema utan också hur man kan påverka stora organisationer i allmänhet. Steget därifrån till HBKs interna förhållanden var kort.

Björn i
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: BILTEMA

Jappe.

*1 Denna tråd handlar om Biltema!
*2 Du kan när som starta en egen webb och mindre förening!

Enl. min uppfattning:
Oavsett dina oftast fyndiga/trevliga rim!
Åter-kopplar dina inlägg någon form OT och pessimism i sista ändan.
Varför inte skapa en hel webb med bara gnäll? :msn_weird:


Åter till något som ev. kan likna topic:

Visst är det fantastiskt att Biltema ökar på sitt sortiment till oss inom mobil-fritid!
Därutöver (där det fungerar) kanske även möjligheten till ställplats och tex. (köp av av) vatten/tömning av dito!

Jag skulle utan vidare stanna än oftare på Biltema anläggningar. Vilka förövrigt, oftast attraherar båda kön pga. utbudet av varor.
Kanske även kunna bli en knut-punkt för oss som sällan står på en camping?

Finns dock nackdelar... Tungtrafik/chaufförer hänger på och förorsaka "vissa" problem...

Vem önskar se en /port/bom till Biltema på låt säga 2½m?
Just my 5cents... :msn_wink:

Ang. Cyklar har Biltema idag, inte den bästa, absolut inte den sämsta, utan en ok kvalitet för betald peng!
(Kallas förmodligen i manna mun; prisvärt)

Mvh. Magnus




Jaja, det är nog bara att acceptera att småskaligheten snart är borta i HBK och att risk föreligger att den kommer att ersättas av en stor tung organisation där avståndet mellan medlemmarna och ledningen växer och att HBK kommer att bli en standardförening som alla andra. Mängden medlemmar kräver kanske en annan sorts ledning än vad som har varit fallet hittills. Sedan kommer röster att höjas för att organisationen ska delas upp i lokala sektioner och så är hela föreningsköret igång. Från småskalig Internetklubb till hierarkisk organisation där ledningen vill vara med och kliva upp på den nivå där de andra stora elefanterna dansar!

Kanske dags att starta en ny klubb!
icon10.gif


Jappe
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: BILTEMA

Fantastiskt inisiativ av er som uppmärsammat ex. Biltema på oss som "åker" Husbil.
Biltema finns lite var stans i Norden, fixar de också ställplats så är det fantastiskt eller hur. En vinn vinn grej.
Själv mailade jag till A6 köpcenter i Jönköping och bifogade vad en Husbilturist har för behov, plats, gråvattentömmning, toatömmning och färskvatten enligt den mall som finns på vårt forum.
Vad hände?
Inget svar inte ett enda.:msn_angry:

Tja, med tanke på Jönköpings strategiska läge där "alla vägar möts" så tror jag att detta stora köpcentra beläget utmed E4 missat något.
Visst det gå bra att övernatta på de stora pakeringsytorna det ser jag inte minst när det är Elmiamässa, hundratals Husbilar på pakeringarna. Men tänk om det även fanns seviceför :mh4::music-icon:
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: BILTEMA

För att anknyta till tråden, är det nån som vet när Biltema öppnar i Hbg?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: BILTEMA

Ämnet får ju man inte lämna
då kan hela tråden rämna
ordning måste vara
så är det bara!

Ursäkta mitt lilla snedsprång
ska inte bli så nån mer gång
i varje fall inte idag
hoppas jag

Ångerfull Jappe
 
Toppen