Sv: Billigt från Kina
Om man skulle undvika att köpa Kina-tillverkade produkter så skulle det tyvärr inte bli så mycket över. Att köpa varor tillverkade i Korea, Taiwan, Filippinerna eller andra u-länder är ju att likställa med Kina-tillverkat & då blir det ännu mindre kvar av de varor vi konsumerar att köpa. "Vattenstinna" kycklingar från Danmark & kött från oetisk djurhållning inom EU bör man i så fall också bojkotta. Kontentan blir i så fall dyr mat, ingen TV, inga bilar, ingen bensin eller diesel, ingen telefoni eller dator, ja listan skulle bli lång. Det som skulle vara kvar var svindyra Svensk-producerade varor som gemene man inte skulle ha råd att köpa & alla fick gå eller cykla. M.a.o. tillbaka till 1800-talet, en utveckling som jag är övertygad om ingen Svensk önskar. Om man skall prata om kvalitet så är det mesta av kameror, hemelektronik & mängder av varor av välrennomerade märken tillverkade i just dessa länder. Att kunna köpa svensk-producerat kött är dessvärre inte alla svenskar förunnat pga priset & då blir maten en klassfråga, kött till dom rika & salt sill till dom fattiga. Ja, problemet är komplext & svårlöst. Jag befarar att det nog är bra som det är. Detta är tankar som jag haft ganska länge & det känns bra att ha kunnat "lasta av sig" lite grann idag.
Bennie
Bennie