• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Billig backkamera från Ebay

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Billig backkamera från Ebay

Det var inte så lätt att koppla fören amatör.Anslutningarna passar i kameran men inte i monitorn.Kablarna från monitorn är röd-svart och blå,?DSC_0033.JPG
 

Bilagor

  • DSC_0033.JPG
    DSC_0033.JPG
    2,9 MB · Visningar: 69

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Billig backkamera från Ebay

Om man förstorar bilden så ser man att förlängningskabeln har hona och hane men monitorn har hona och hona.Finns det någon mellandel att köpa eller skall det kopplas på något annat sätt?
Anders
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Billig backkamera från Ebay

Den Gula kontakten från kameran sätter du i en av de gula från monitorn. Den andra gula kontakten från monitorn är för ytterligare en kamera.

Den röda kontakten från kameran kan du antingen klippa bort och skarva mittentråden till den röda med säkringen på och den svarta till den tråd till den som är ytterhölje.

Eller så skaffar du en kontakt motsvarande den röda hanen vid kameran och löder in den röda kabel med säkringen i mitten och den svarta till ytterhöljet.

Kontakt finns på Kjell tex.
 

Molof

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Habo
HBK-Nr
11089
Medlemskap
2024
Sv: Billig backkamera från Ebay

Jag har också fått ett paket och det kostade ca $74, men sedan ville posten ha betalt för sina tjänster och tullen ville ha mervärdesskatt så totalkostnaden blev över 700 kr.

Men, men... Funkar det är det ju hyggligt billigt i alla fall.
 
F

F.d. 25463

Guest
Sv: Billig backkamera från Ebay

Nu har jag också beställt en likadan.
Beställde den 3/12 och fick den idag.
Provat den och fungerar utan bekymmer.
490 kr fick jag betala.
Mvh Pelle
 

RichardK

FD HBK Medlem
Inlägg
158
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10957
Medlemskap
2022
Sv: Billig backkamera från Ebay

På försommaren kopplade jag in två backkameror av samma typ som den senast visade. De fungerar bra.
MEN, eftersom videokablarna från kamerorna var så väldigt onödigt lång, tyckte jag då, så kapade jag bort ett antal meter och skarvade ihop ändarna med skärmen bibehållen.
Gör inte det!!!!!! Impedansen blir alldeles fel, för låg, så det resulterade i att jag ständigt har ett vinterlandskap bakom husbilen. Kameran levererar alldeles för hög signal till monitorn så alla gröna träd och ljus himmel blir vitt och urfrätt.
Jag har sparat kabelmetrarna som blev bortkapade så till våren får jag nog skarva i dom igen. Har inte lust att se vinterlandskap mitt i sommaren en sommar till.
 

RichardK

FD HBK Medlem
Inlägg
158
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10957
Medlemskap
2022
Sv: Billig backkamera från Ebay

Javisst kan man göra så, men nu har jag ju kablarna. det är bara att skala ändarna och löda. Jag provade anläggningen före monteringen och då var det helt juste bildkvalite för priset.
 
Toppen