• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bildtråd

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Bildtråd

Flaggan i topp

Någon som vet varför det bildats någon slags optiskt mönster i det blå, himmlen? Finns inte i orginalet endast i den komprimerade bilden.

Visa bilaga 17727

När man komprimerar en bild försvinner det att antal pixlar. Om man har en för ögat enfärgad yta, och det försvinner pixlar ser man dessa ränder, eftersom ytan inte är exakt enfärgad, och de pixlar som är kvar plötsligt får pixlar som de inte var "grannar" med tidigare. Då uppstår dessa ränder som man ser pga färgskillnader.
Jag vet inte exakt hur programmet väljer ut vilka pixlar som "ska bort" vid en komprimering...uppenbarligen så väljs det bort i större fält på enfärgade ytor...Lite krångligt att förklara, hoppas du ändå är med på vad jag menar...
MVH Annette

F

F.d. 352

Guest

Får väl tillägna mitt första inlägg till denna tråd och bidra med en bild.
Så här ser det ut vid infarten till Bahrain's F1-bana.

Bild(218)-1.jpg

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024

Ursäkta en fråga Susanne.
Men är inte det Ronnie Petersson som är på den nedre bilden.
Han förolyckades redan 1978 så jag ser väl fel:twitcy:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Ja Kingen 75-76 ska det va fel av mig 85-86 ja åren går ju o man börjar virra lite:twitcy:Susanne

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Vilken häftig bild Torotor!
Den skulle nog rederiet gärna betala en slant för!
/Annette
Sett en del vackra gamla bilar på den här tråden. Här kommer en till, men det var inte så trevligt när bilden togs. Tyska autobahn, pajad bensinpump och väldigt låååångt till England där den närmaste nya fanns!

Dsc00185.jpg

Toppen