• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bildtråd

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Bildtråd

Susanne, visst blir det snyggare när bilden monteras i inlägget :) .

För de som inte vet hur bilderna kan monteras eller infogas i inläggen, även inne i eventuell text lägger jag in en instruktion kopierad från Knarreviks tråd med vinterbilder:

Lite off topic och kanske synd på en så här fin tråd med alla vackra bilder, men ändå:

Alla som lägger in bilder i sina inlägg, var vänliga och "montera" dem. Som ni kanske märkt så ligger ofta bilder sist i inlägget och har en tunn ram med texten "Bifogade miniatyrer". För att slippa denna ram och dessutom få möjlighet att lägga bilden inne i inlägget så gör ni så här:
  1. Ladda upp bilden eller bilderna som tidigare
  2. Ställ markören där ni vill ha bilden placerad
  3. Slå Enter tre gånger
  4. Ställ markören i den mellersta tomraden som skapats
  5. Klicka på symbolen Gem ovanför skrivrutan
  6. Välj bild i listan som rullat ner
  7. Upprepa om det finns flera bilder
Om ni gör så här så blir inläggen snyggare, ramen med miniatyrer försvinner, bilden kan placeras inne i texten och jag slipper en massa jobb (det är jag som monterat alla bilderna i till exempel denna tråd eftersom det är snyggare utan en ram kring bilder som dessutom redan har en ram).
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Bildtråd

Ja Micke det blir snyggare jag har tagit en kopia som jag har till hands, har ju alltid gjort på det andra sättet. Jag kollade på bilderna och förstod att du måste varit sysselsatt med detta ett tag./susanne
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Bildtråd

Vad jag kan se är det en duvhök.
Jag har letat lite bilder på hökar på nätet och tror oxå på duvhök.

Idag var vi nere i Tosteberga. Vackert! En massa fågelskådare häckar där för att kolla havsörnkolonin. 6-8 örnar blir matade på ett skär ungerfär en kilometer bort från hamnen. Fíck se dem i lånad kikare. Ståtliga djur.
 

Bilagor

  • P1000198 förminskad.jpg
    P1000198 förminskad.jpg
    880,4 KB · Visningar: 5

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Bildtråd

Jättefin bild! Du får på det igen med stativ om tillfälle ges.
Ja det skall göras i morgon bitti kanske hade ej lust att bära med allt ut , hade så förbenat ont i ryggen men det var ej latmasken:D.
Men skall ta en tur med bilen nu o kolla solnedgången tror jag.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bildtråd

Här kommer ett kort till på månen det har jag tagit med stativ och med sigma 120-400 .
Tyvärr så är kortet för blått.:swoon:/susanne

Problemet när man tar mån- och stjärnbilder nattetid är långa exponeringstider. Hur lång var din exponeringstid?
 
Toppen