• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Betr. Apelviken i Varberg

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.786
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Betr. Apelviken i Varberg

Hej
I fortsättningen kommer husbilar inte att kunna stå på p-platserna med gräs framför sommarstugorna. Gräsplatserna kommer enbart att kunna utnyttjas av lägre bilar (trol. under 2.50 m).
Varbergs Kommun (den mest ogästvänliga för oss husbilsåkare) har nu gjutit höga stolpar vid infarterna och sedan skall man lägga överliggare mellan stolparna för begränsning av högra fordon.
Ett resultat av sommarstugeägarna och deras antipati mot husbilar som stör deras utsikt mot havet.
Det känns inte alls bra detta.

Vad tycker ni???????

Vilken plats handlar det om?
 
F

F.d. 18251

Guest
Sv: Betr. Apelviken i Varberg

Det är parkeringsplatserna på gräset mitt emot sommarstugorna. Snett emot ställplatsen som finns här nere. Nu har dom fasta bommarne kommit upp och nu gäller höjden 2.10 m.
Sommarstugeägarna slipper nu husbilar och husvagnar. Det är enbart personbilar som kan komma in nu.
"Jantelagen" gäller nu fullt ut.

Hälsn
Vilgot
 
F

F.d. 18251

Guest
Sv: Betr. Apelviken i Varberg

Jag ser att du är från Varberg men du har tydligen inte varit i Apelviken när solen skiner. När det är vår/höst- och vinter kan du få hur många platser som helst men när det är sommar och sol så hittar man inte någon med sin husbil.
Eller....?

Vänl,

Vilgot
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Betr. Apelviken i Varberg

Jag bor 5 minuters gångväg dit så jag vet mycket väl och jag förstår stugägarna, inte speciellt trevligt att ha en massa campare rakt utanför fönstern.
Det finns gott om markerade platser för husbilar o husvagnar på den parkeringen som jag tidigare skrivit utmed vägen och jag kan lova att p vakterna bötfäller varenda personbil som parkerar på dess platser.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.786
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Betr. Apelviken i Varberg

Det är parkeringsplatserna på gräset mitt emot sommarstugorna. Snett emot ställplatsen som finns här nere. Nu har dom fasta bommarne kommit upp och nu gäller höjden 2.10 m.
Sommarstugeägarna slipper nu husbilar och husvagnar. Det är enbart personbilar som kan komma in nu.
"Jantelagen" gäller nu fullt ut.

Hälsn
Vilgot

Jag förstår inte vad detta har med jantelagen att göra, det är väl ganska förståeligt om stugägarna inte vill ha obegränsat med jättelika "kylskåp" framför sina stugor. Vi får nog lära oss att förstå att vi inte alltid kan få platser på första parkett när vi kommer med våra rullande sommarstugor? F.ö. finns det ju gott om ställplatser i Varberg numera! :)
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Betr. Apelviken i Varberg

Jag förstår inte vad detta har med jantelagen att göra, det är väl ganska förståeligt om stugägarna inte vill ha obegränsat med jättelika "kylskåp" framför sina stugor. Vi får nog lära oss att förstå att vi inte alltid kan få platser på första parkett när vi kommer med våra rullande sommarstugor? F.ö. finns det ju gott om ställplatser i Varberg numera! :)

Skulle vilja säga att platsen i fråga är bakre parkett om parkett över huvudtaget :D
 
Toppen