Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag är själv ganska dålig på matte. Kanske det beror på mig själv, men till viss del kanske det beror på läraren.
Jag hade fyra i matte i nian i mitten på åttiotalet, ansträngde mig lite extra sista läsåret eftersom jag hade valt naturvetenskaplig linje.
I gymnasiet hade jag svårt att hänga med, jag ställde ofta frågor, men läraren tyckte förmodligen att jag var korkad, så han ifrågasatte inför hela klassen varför jag hade valt den linjen.
Blev också hånad då jag för en gångs skull hade löst den sista och svåraste uppgiften på ett prov. Läraren sa högt och tydligt inför hela klassen "-Kan ni tänka er vem som har löst sista uppgiften, jo, denna eleven har det, och det måste ju vara ren tur..."
Jag vågade aldrig mer ställa en fråga efter det.
Betyget sjönk till en etta, men det blev en tvåa sista terminen, trots att jag aldrig hade någon frånvaro, och hade iallafall ungefär hälften rätt på proven. Min klasskamrat hade sämre resultat på proven än mig varenda gång, men fick en trea...
Det märkliga är att jag gick ut med femma i biologi, fyra i fysik och femma i kemi samt miljövårdskunskap.
Övriga kärnämnen låg jag på mest fyror och några treor.
Jag har långt efteråt börjat ifrågasätta hur en gymnasieskola kunde anställa en lärare som kränkte sina elever på detta sätt, dessutom sumpade vederbörande min chanser att fortsätta med en tekniks högskoleutbildning....
Eller så är jag helt enkelt korkad när det gäller matematik...., men jag har klarat mig bra ändå!
Nuförtiden är det bara att lägga ut dom matematiska problemen på husbilsklubben, så är det löst på två röda!
/Ludde