Sv: Bedford Blitz, B20, CI Europa AKA Dubbelnogaten
God kväll husbilsvänner!
Projektet lever vidare, Så pass att jag nu ligger i husbilen med min familj och skall snart sova, att husbilen står hemma på gräsmattan är en annan femma, återkommer till det, men först vägen till det.

Golvet, ett återbrukat tunt laminatgolv las in på ett lager av cellplast

Det gick smidigt.

Baksätet monterat. Sätet kommer förmodligen från en Ford Tranit, satt monterat när jag köpte bilen fast då åt andra hållet.

Elen är dragen i stort sätt i hela bilen, dock kvarstår att koppla ihop allt.

Golvet las i torsdags, dagen innan midsommar. Planen var att åka hem till några vänner och sova i husbilen och fira midsommar dagen efter.
när golvet var lagt började jag montera säng/bord,

Här i nedfällt läge.

Jag är nöjd med funktionen och stabiliteten.

Förhållande vis smidigt att förvandla från säng,

till bord

Här med madrass, denna säng är 120*187 och är tillräckligt stor för mig och Maria, Sovalkoven är 187*180 och rymmer hela familjen.

Efter en lång torsdag lastade vi bilen för en liten tur på 3 mil hem till några vänner för att fira midsommar.

Barnen bältade och förväntansfulla.

Det gick, sådär.. Efter 1,5 mil tvärdog bilen, en snabb koll visade att det inte fanns någon gnista, I samma veva gick en tändkabel sönder och jag kände att det var dags att ge upp. Bilen bogserades till en närliggande parkering, och vi fick låna ett sovrum hus kompisarna, Midsommar blev dock mycket trevlig och husbilen bärgades under helgen hem till till sin trygga gård.
Idag bytte jag brytare och tändkablar och bilen går som en klocka igen. Vi kände för att prova bilen ändå och har nu bäddat ner oss hemma i trädgården!
Trevlig kväll!