F
F.d. 50209
Guest
Är det någon som provat detta??
BEDÖVNINGSGASLARM 12 - 24 V i Conrad online shop
BEDÖVNINGSGASLARM 12 - 24 V i Conrad online shop
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det är faktist jätte lätt att röra sig i en husvagn/bil utan att någon vaknar. Det handlar bara om långsamhet. Gör man rätt så finns det ingen som sover så lätt att man har en chans att märka nåt. utom möjligtvis vissa hundar. Men vår förra hund sov som en stock den med, när han somnat ordentligt så snarka han ljudligt och så vakna han inte ens när folk bulta på dörrenAtt vi inte märkte något förän efter en stund då de varit inne och tagit bla min mors kreditkort etc och sedan lagt tillbaka plånboken i väskan som var placerad över hennes huvud är en gåta. Att HON inte vaknade som normalt vaknar av allt och i en husvagn på 9m som inte hade några stödben nere dvs det känns som storm på ett hav när någon rör sig är mycket märkligt. Än märkligare blev det när visade sig att de hade varit inne i vagnen före oss och skruvat bort locket till narkoslarmet och sedan klipp kablarna till högtalaren för att sedan skruva ihop det och komma tillbaka när vi sov. Jag kan inte säga om vi blivit sövda eller inte men mycket märkligt var det dock och vi chansar inte fler gånger utan ser det som en billig "livförsäkring" att ha både inbrott och gaslarm!
Intressant - kände nog på mig att jag skulle få ett sådan svar. Berättade inte hela historien utan vi vaknade (vilket var tur) och jag möttes av två personer i skyddsmask i bilen.
Själva packar vi nu husbilen för 4 veckor i Europa och vem vet vi kanske ses
Trevlig sommar!!
På våren brukar jag droga min konserverade segelbåtsdiesel med startgas för att få igång den. Lätttillgängligt och kostar mindre än en hundring per sprayburk. Förutom Pentan, Isobutan, Propan, Butan, Bensen, Lacknafta eller andra lättantändliga ämnen (beroende på märke) innehåller den oftast en hög koncentration av Eter (Dietyleter), beroende på märket ca. 40%.finns det någon annan "fulgas" som skurkarna kan använda?
HejMen hur vet den som gasar hur många andetag offret andas in?
Blir det ett par andetag för mycket är det godnatt för alltid. När man söver patienter så räknar de andetagen och har en blandning som är uträknad efter kroppsvikt. Sen är personen noga övervakad.
Ja, det var mycket märkligt. Jag menar att man tar risken att lägga tillbaka plånboken och väskan. Försöker fundera ut något vettigt skäl till den manövern. Tjuven måste ha varit rubbad.