F
F.d. 50209
Guest
Är det någon som provat detta??
BEDÖVNINGSGASLARM 12 - 24 V i Conrad online shop
BEDÖVNINGSGASLARM 12 - 24 V i Conrad online shop
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
På taket? Nä, de flesta har skorstenen ut genom väggen. I Sverige finns även en regel om att fönster som är i anslutning till avgasutloppet ej skall kunna öppnas.
Men risken att detta skall uppstå med en gasolpanna bedömer jag ganska liten.
Hur har du kopplat rörelsedekkarna till belysningen och vilken sort??Jag förstår inte detta tjafsande om bedövningslarm. Om du tror du blir lugnad och sover tryggare när du har monterat ett larm,så gör det.Jag har själv monterat både bedövnings- gaslarm och rörelsedetektor utvändigt.
Koppplad till ytterbelysningen,så att den tänds när någon stannar upp vid dörren Det har testats och fungerar. Utöver det har vi vår fyrbenta vän Bandy som inte tillåter någon att komma in i bilen.
Vi ligger aldrig på camping ,utan använder norrlands vilda natur.
Ha en bra sommar.
Ja när storfis...aren talar om hur stora älgar han lagt, då räcker tarmarna inte till nej då så fiser han allt han vill, å i bilen han ligger still och tänker ärter å fläsk, de luktar värre än gammal hemlagad mäskArne bakom ratten!
Jag har testat mitt narkosgaslarm och vet hur man gör.Efter en hård älgjaktsdag
avslutade vi med ärtor och punch.Ärtor kör ju som bekant runt ordentligt i magen
så man blir gasspänd ,med råge.
Lade mig i min husbil för nattsömn,gosade till kudden och eftersom jag var själv i bilen, drog jag av en ordentlig fis ( en fyrsekunders).
Två sekunder senare utlöstes larmet med ett fruktansvärt intensivt ljud.Gaslarmet!Öppna in med frisk luft,hjärtklappningen börjar avta, inga banditer synliga så det var väl bara falskt alarm.Begrep inte då vad som var orsken till utlöst larm, men har senare blivit varse detta.
Om man har placerat larmet i sovdelen och är två personer( som är väl bekanta med varandra) så har man lagt sig till med lite vanor.bland annat" gasvanor" .
Vi har monterat bort vårt" narkoslarm" för att inte få nattsömnen fullständigt förstörd.
Ha dä!Arnold