• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Batteridriven router

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Batteridriven router

Tror jag ska beställa detta paket och hoppas det blir bra. Någon som har erfarenhet?

HUAWEI E5372 4G ROUTER - OLÃ…ST + POYNTING XPOL + ADAPTER | Dustinhome.se

Tyvärr är det inte en rundstrålande antenn men man använder detta för det mesta stillastående antar jag. Är det någon som har erfarenhet av denna antenn när den inte är riktad?
Modem/router verkar bra med 2 antenningångar och att den dessutom kan dela ut ett WiFi-nätverk till flera enheter t.ex. om man har tillgång till det på en ställplats eller camping. Är det inloggning så får man ju för det mesta ett lösenord till det om det inte är helt öppet.
 
K

Kenneth E

Guest
Sv: Batteridriven router

Jag har provat ett halvdussin som funkade så där!
Det var först när jag skaffade E5776 som jag blev nöjd, funkar i minst 7 timmar per laddning och kan tas med i fickan. Extraantenner överflödiga!
82254d1393873642-image.jpg

Hej Anders, fungerar det att vara uppkoplad med ex, en Ipad och en laptop , alternativt 2 Ipad ,samtidigt på Huawei E5776.

Kenneth - Borgholm
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Batteridriven router

Det stämmer!
Det är ganska viktigt att fler enheter kan anslutas samtidigt eftersom allt fler prylar har WiFi idag (skrivare, kameror, larm, vitvaror m.m.).
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Batteridriven router

Apropå Vitvaror..... Och vad kommer sedan, Trojaner i Micron och
Virus i den nya Datorstyrda Elektriska Tandborsten. Hur ska detta sluta.
 

Bilagor

  • Skärmklipp.PNG 20.jpg
    Skärmklipp.PNG 20.jpg
    42 KB · Visningar: 30
Senast redigerad av en moderator:

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Batteridriven router

Ja det kan man. upp till 10st olika användare samtidigt.

Jag har en sådan och låste upp den lätt på nätet för 70kr. Jag provade ett Aldi simkort förra helgen och det fungerade kanon.

Den är mycket lätt och smidig med bra batteritid.

Hej Anders, fungerar det att vara uppkoplad med ex, en Ipad och en laptop , alternativt 2 Ipad ,samtidigt på Huawei E5776.

Kenneth - Borgholm
 
K

Kenneth E

Guest
Sv: Batteridriven router

När det gäller Huawei 5776, vad har ni för hastighet om man mäter med BBK, och om man jämför med att ha simkortet direkt i exempelvis IPad. Har någon testat den på olika platser utanför tätort, mottagning där?

Mycket frågor, men jag är nybörjare med husbilsåkandet ( hämtade ut en ny husbil okt, 2013 ) och ser mycket fram emot det.

Kenneth. - Borgholm
 
Senast redigerad av en moderator:

Jorma

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Härryda
HBK-Nr
2263
Medlemskap
2024
Sv: Batteridriven router

Tack för det. Beställt och klart.

Artikelnr. Benämning Best. antal Restn. antal à pris Radtotal
5010610522 HUAWEI 4G E398 ANTENNA ADAPTER WITH SMA-FEMALE
Recensera 2 0 74,61 149,22

5010657070 POYNTING PANELANTENNA XPOL MIMO 9 DBI 650-2700 MHZ
Recensera 1 0 1 102,82 1 102,82

5010779640 HUAWEI E5372 4G ROUTER - UNLOCKED
Recensera 1 0 1 146,96 1 146,96

Hej Sir!
Hoppas alt är bra med er i Spanien?
Jag letar efter en antenn till husbilen, hur har du löst eran riktantennen på taket? Är de inte svårt att söka fram bra signal med riktantennen?
Tänker även köpa samma router som ni köpte HUAWEI E5372 4G ROUTER.
Vi syns på årsmötet ( de e hemmabana för mig ) om jag inte jobbar.
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Batteridriven router

Det där med att full täckning på insignal till tfn behöver inte alls betyda att man har full signal på data trafiken. Om man tittar på Telenor och när man stannar på Västerås station så har man alla staplar i telefonen på insignalen men det är helt dött när det gäller datatrafiken. Nu refererar jag bara till Västerås men det kan säkert vara så på flera platser med. Med appen speedtest i telefonen kan man pröva själv.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Batteridriven router

Normalt i en telefon benyttes beste signal, om det er full dekning på 2G og null dekning på 3G så fungerer telefonsiden utmerket uten dataforbindelse om en ikke har åpnet for bruk av GPRS og snigelfart :D. Om en har prioritering av 3G så vil et svakt 3G signal vinne over 2G signalet også for telefoni. En router uten 2G støtte vil vise det aktuelle 3G eller 4G signalets styrke. En kan da benytte denne visningen til å rikte inn en riktantenne. At denne antennen inneholder 2 antenner for å dekke hele frekvensspekteret kompliserer litt - 3G senderen kan stå i en riktning og flere 4G sendere i andre riktninger.
 

Goldwing

HBK Medlem
Inlägg
296
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5895
Medlemskap
2024
Sv: Batteridriven router

Hej !
Här kommer lite frågor från en dataokunning efter att ha läst alla kloka inlägg:

En router HuaweiE5776, kan man ha den, både i huset och ta med i husbilen ?
Räckvidden i huset, funkar det, 2 våningar - 250 kvm, med täckningen ?
Ser att Tre har abonnemang med: Huawei E5776 + 3Maxfart 50GB till ett pris av 299:-/mån.
Tror ni att det skulle funka, har en grabb hemma som spelar PS3 online ibland, och vill kunna ta med routern i HB:n när vi åker ?
Visst kan man ladda den både med 230V och vis USB (Cig.Uttaget) ?
Tacksam för svar till en okunning......:wub:

Pelle
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Batteridriven router

Hej !
Här kommer lite frågor från en dataokunning efter att ha läst alla kloka inlägg:

En router HuaweiE5776, kan man ha den, både i huset och ta med i husbilen ?
Räckvidden i huset, funkar det, 2 våningar - 250 kvm, med täckningen ?
Ser att Tre har abonnemang med: Huawei E5776 + 3Maxfart 50GB till ett pris av 299:-/mån.
Tror ni att det skulle funka, har en grabb hemma som spelar PS3 online ibland, och vill kunna ta med routern i HB:n när vi åker ?
Visst kan man ladda den både med 230V och vis USB (Cig.Uttaget) ?
Tacksam för svar till en okunning......:wub:



Pelle

Hej. Ja, man kan ha den både i huset och i husbilen. När det gäller räckvidd så beror det på vilket mtrl man har i väggar och golv så det är svårt att garantera hur din täckning är i varje rum osv. Det måste man testa för att med säkerhet kunna svara på.

Det är ju inte bara hur många GB du kan ladda ner som är intressant utan vilken kapacitet du får från mobilnätet just där man befinner sig. Jag får från Telenor 256 Kbit/s fast abonnemanget är på 7 Mbit/s. Åker jag iväg 500 meter så har jag 6.5 Mbit/s. Att sitta uppkopplad med 256 Kbit/s och spela över nätet tror jag blir segt men som sagt var, det beror på hur nära masterna man befinner sig. Ett förslag kan ju vara att beställa Wifog först eftersom dom kör på 3:s nät och prova hemma, då vet du ju vilken insignal du har.

Man kan ladda både och genom att använda en vanlig usb-laddare i uttaget.

Hälsningar/H
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.656
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Batteridriven router

Huawei fickrouter, kanske samma med övriga fabrikat, har kortare räckvidd för WiFi än en standard el-ansluten. Sitter man i husbilen med kort avstånd så är det mycket bra.
 
B

BernthåInger

Guest
Sv: Batteridriven router

Har någon testat Mini-router Huawei E5372T och vet någon om den går att ladda via USB/12 v.

BernthåInger
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.885
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Batteridriven router

Borttagen, missade att det var en antik tråd :p:

:)
 
Senast ändrad:
Toppen