• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bara nackdelar med större HB ?

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Sv: Bara nackdelar med större HB ?

Angående "lätt att ta sig fram", så sitter det i körskicklighet.

Kom igår hem från 2v på Kreta (bodde f.ö i Kissamos, kan varmt rekommenderas, så långt från "turistträsk" man kan komma. Inte en souverirbutik i sikte och butikerna stängda mitt på dagen).

Där man tycker det ser tight ut med en smal Suzuki Jimny, tar sig turistbussarna (inkl dubbeldäckare) fram med lätthet .....

Peter :)

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

För de som seriöst är ute efter en plåtis med slide out, hör av er till Svenn-Inge Widell /Car & Van i Ryd...
Jag vet att han funderar på att ta hem dessa! (ev. i höst)

När det gäller körande av fordon, så finns det de som inte ens borde köra en plåtis... ;)

Nu har jag själv ABCEDE och även kört yrkesmässigt, behöver ifs. inte betyda att jag kör bra för det, men vår förra turnébuss
som var 14.9m/24T, 4m hög & dispens 2.60bred gav en "ganska" god skola, speciellt i Stockhlms innerstad... :)

Att nu ratta en Gulf Stream Crescendo på 10.1m är i mina ögon som en "plåtis" :twitcy:

Som flera skriver, jag kör mellan ställena där jag bor, helt super med slide out!
Vilken rymd i bilen när man väl "slått läger", svårslaget!

Men det är klart, compact living/plåtis med slide out för de som så önskar
är kanske även det ett riktigt trevligt alternativ.

Tjohopp, Magnus

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Fant i dag en snutt pa youtube med en kamper for montering pa et chassi med 2 slideouts og sma dimensjoner pa veien vekt under 1300 kg i basisutgave, monteringstid 2 dager.

Blue dog rv - YouTube

Toppen