• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bak på husbilen en stor låda med ljus och nummerplåt hållare

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Det tror jag inte de har. Men man kommunicerar bra med dem på engelska via mejl. En liten semestertur till Bremerhaven är inte heller fel.
 

Bobbermange

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
35089
Medlemskap
2025
Hej
vet inte vad jag ska söka på vad detta heter typ.
jag vill ha extrautrymme på dragkroken eller fast monterat bak på husbilen. där ska också finnas plats för ett par cyklar ovanpå lådan typ.
Vad kallas detta om jag ska Googla på detta?

Lite tips om detta vore kul
Jag köpte den största aluminiumboxen som Biltema hade. Den har jag nu monterat på cykelställ baktill, jag har aldrig cykel med mig. Boxen väger inte många kilo. Jag får ha max 35 kilo på stället.

I boxen har jag Weber Anywhere-grill, kol, tändvätska, lite småprylar och en gas-murrikka. 20 kilo uppskattar jag allt väger, högt räknat, ink. boxen.
 

Anders G

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Varberg
HBK-Nr
34290
Medlemskap
2024
Hej, tittar också Fiedlermobils MC-ställ. Såg att Riviera verkar ha arbetat med dem. Det var händelsevis inte så att du monterade ett MC-ställ? Funderar på att montera det och undrar hur det är med registreringsbesiktning om de gör det i Tyskland. Någon som vet besked?
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Kanske bättre att satsa på ett litet släp som Montreal skriver om ni ligger nära totalvikten 3500 , för bil och släp får väga 4250 om man har äldre körkort 1996
 
Toppen