• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bak på husbilen en stor låda med ljus och nummerplåt hållare

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Hej
vet inte vad jag ska söka på vad detta heter typ.
jag vill ha extrautrymme på dragkroken eller fast monterat bak på husbilen. där ska också finnas plats för ett par cyklar ovanpå lådan typ.
Vad kallas detta om jag ska Googla på detta?

Lite tips om detta vore kul
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Jag har faktiskt inte hitta en enda dedikerad lasthållare för husbil allt som finns är ju motorcykelhållare och cykelhållare.
Har någon sett något så dela gärna med dig
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.756
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag har faktiskt inte hitta en enda dedikerad lasthållare för husbil allt som finns är ju motorcykelhållare och cykelhållare.
Har någon sett något så dela gärna med dig

Sådant hör ihop med dragkrok, då finns det de balkar som kan bära lasten.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.882
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Kostar en rejäl slant, är det skrymmande saker man ska ha i dessa boxar, som inte ryms i husbilens ofta rejäla lastutrymme?
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Kostar en rejäl slant, är det skrymmande saker man ska ha i dessa boxar, som inte ryms i husbilens ofta rejäla lastutrymme?
Jag har börjat sälja på loppmarknad säljer och köpa begagnade saker och skulle behöva ha en lite större box Bak på bilen underlättar ju
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Kostar en rejäl slant, är det skrymmande saker man ska ha i dessa boxar, som inte ryms i husbilens ofta rejäla lastutrymme?
Jag har börjat sälja på loppmarknad säljer och köpa begagnade saker och skulle behöva ha en lite större box Bak på bilen Jag underlättar ju
Min nummerplåt syns ju inte om jag monterar den alltså om jag har en låda på den sen så döljs ju nummerplåt då måste jag ju ha en ljusramp
 

anki&lars

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
Jag har börjat sälja på loppmarknad säljer och köpa begagnade saker och skulle behöva ha en lite större box Bak på bilen Jag underlättar ju

Min nummerplåt syns ju inte om jag monterar den alltså om jag har en låda på den sen så döljs ju nummerplåt då måste jag ju ha en ljusramp
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.604
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Tack för länken men ersätter den här rampen bilens lysen jag menar är det blinkers också och backljus på den här rampen från Jula
Denna ramp är avsedd för släpvagnar, och har därför trekantiga reflexer.

Bilar ska ha annan form än trekantig på reflexerna, så att man kan särskilja fordonsslagen även i mörker.

Pålle
 
Toppen