Sv: Avstånd mellan husbilar
¤ "Ställplats" på en "vanlig parkeringsplats för p-bilar" = en sådan plats kan i mina ögon i Sverige *) endast användas för att sova på, spec om andra bilar står på rutan bredvid. Absolut ingen matlagning, mm (användn av ugnar, spisar, etc), det är ju oftast sådan verksamhet som skapar bränder (förutsatt att el- och gasinstallationer i husbilen är ok förstås."slut citat.
Håller i stort sett med vad du skriver, förutom ovanstående påståenden.
Ställplats är för mig speciellt uppmärkta husbilsplatser, och alltså inte " vanlig park plats för Pers bilar. Detta anser jag vara just vanlig parkering.
Att man på en sån P plats inte skulle få laga mat INNE i sin hb på godkända gasanläggningar, anser jag helt felaktigt. Om det skulle va så farligt skulle man ju aldrig våga använda dessa.
Du påstår dessutom att denna verksamhet skapar bränder.
Vad grundar du detta på?
Har personligen under alla år vi åkt hb, aldrig hört att brand uppstått pga matlagning inne i bilen, men du kanske sitter inne med uppgifter o statistik som bekräftar detta.
Med ditt resonomang ska man ju i så fall inte använda gasolvärmen heller, o detta tycker jag faller på sin egen orimlighet.
Som sagt, man behöver inte alltid hålla med..........
Hejs
Claes 105