• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Autoroute 2011

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Autoroute 2011

Hei BredoMobil takk for innspillet.

Jeg har forsøkt følgende:

1- Åpnet opp Autorute med en rute Thyboron-fredrikshavn.axe (A-1)
2- Åpnet en Autorute med diverse og mange pushpins uten ruter i DK (A2)
3- Copy 3 stk av disse pushpins fra (A-2) til (A-1)
4- På hver av disse 3 pushpins nå i (A-1) gjør jeg (høyreklipp/route/Ad as a stop)
5- Åpner route planner i (A-1) og velger optimize stops "laaang tid"
6- Save as Thyboron-fredrikshavn_Ver2.axe


Ser jo nå muligheter til å skape ruter og legge til pushpins eller samle et sett med pushpins og skape rute basert på disse.
Har jeg tenkt rett :msn_question:

Tar gjerne mot flere måter å løse bruken av autoroute på.

Jep's du har tänkt rett.
Men kom i håg att optimera rutten med praktisk ordningsföljd på höger sida av route plannar.
-----

Der är fler möjligheter vid användan av fler filtyper på samma öppna Autoroute.
axe och gpx.

10 tals kombinationer.

Kann bli liten komplisert ; och bäst om man använder mus / fjärkontroll med kopier / sæt inn - eller ctrl c --- ctrl v.
 
Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.259
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Autoroute 2011

Det går utmärkt att tända och släcka symboler för egna POI. Gå till Legends, ställ markören över den lista du vill visa/dölja och högerklicka. Välj sedan vad du vill göra från menyn.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Autoroute 2011

Tror att det som önskas är POI som valts i en viss rutt.
Plocka sevärdheter från en POI databas för en rutt - att planera en resa.
Om du använder mobilt bredband - då klistra in länken direkt i POI.
Föredrar du att kopiera information eller webbplats skärmdumpar så är det möjligt att skapa länkar till mappar på din hårddisk.
Här är ett enkelt sätt att skapa länkar till mappar - så att du får direkt information när du kommer till platser.
Fråga hur om du vil.
-------------
Tror at det som ønskes er udvalgte POI i forbindelse med en given rute.
Plukke seværdigheder fra en POI database til en rute - at planlægge en rejse.
hvis du bruger Mobilt bredbånd - så indsæt linket direkte i POI.
Foretrækker du at kopiere informationer eller hjemmeside screen-dumps så er det muligt at oprette links til mapper på din harddisk.
Her findes en let måde at oprette links til mapperne - så du får direkte informationer når du kommer til stederne.
Bare spørg hvordan.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 10329

Guest
Sv: Autoroute 2011

Jag förstår inte varför man år 2011 använder ett dyrt, svårbemästrat och omodernt Autoroute när det går så enkelt att få till rutter med en modern app typ Navigon med flera. Till och med Bordatlas har övergivit dem med länkar och bilder.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Autoroute 2011

Svar kan vara att jämföra GPS-typ som du refererar till, med MacDonalds mat och Michelin 4-stjärniga mat.
Autoroute är mer än A till B.
Hoppas jämförelsen är acceptabelt - Det är förvisso välmenande.;)

------

Det enkelte svar kunne være at sammenligne den GPS type som du referer til, med MacDonalds mad og Michelin 4 stjernet mad.
Håber sammenligningen er acceptabel - den er ihvertfald velment. ;)
Autoroute er mere end A til B.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Autoroute 2011

Svar kan vara att jämföra GPS-typ som du refererar till, med MacDonalds mat och Michelin 4-stjärniga mat.
Autoroute är mer än A till B.
Hoppas jämförelsen är acceptabelt - Det är förvisso välmenande.;)

Om du med liknelsen menar att Autoroute är lika dyrt som 4-stjärnig mat, kan jag hålla med dig. Och hopplöst omodern är den också!
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Autoroute 2011

För en gångs skull skall jag ge dig rätt - även om det inte kommer programmet plattformen (år 199x) för Autoroute du hänvisar till.
Men saken är som den goda restaurangen - när du går in på djupet med kvalitet och variation - det finns inget bättre i allmänhet - från fördjupning i ämnet i många år.
"Take it or leave it"

Låt oss hålla denna tråd för information omkring AutoRoute och inte om man vill eller inte.
Subjektiviteter för Autoroute kan skrivas i "under markisen."

-----------

For en gangs skyld vil jeg give dig ret - selv om det nok ikke er program platformen ( år 199x) for Autoroute du henviser til.
Men sagen er som på gode restauranter - når man går i dybden med kvaliteten og variation - der findes ikke noget bedre generelt - set ud fra fordybelse i emnet gennem mange år.
"Take it or leave it"

Lad os holde denne tråd til oplysninger vedrørende AutoRoute og ikke om det ønskes eller ej.
Subjektiver om Autoroute kan skrives i "under markisen".
 
Senast redigerad av en moderator:
C

Cat3208

Guest
Sv: Autoroute 2011

Autorute og alternativer:
Mitt behov er ikke enten eller. Jeg vil ha begge deler :wub:.
Erfaringen min er at under ferd så er Garmin alternativt Ipad bra. Bakgrunn er korte tester av Navigo-Igo-TomTom Garmin siste året. Ikke mange turer men alikevell.
Jeg savner bedre oversikt ved planlegging på forhånd og i hele tatt bedre oversikt over området rundt den strekningen jeg kjører.
Det er grunnen til at jeg ser på autorute og da i planleggings fasen, med mulighet for rute og poi overførsel til Garmin. Jeg har ikke jobbet med Garmin sit verktøy ennå, venter på levering av Garmin Dezl i løpet av et par dager så får den vurderingen starte etter at den er kommet.
Jeg ser ikke for meg Autorute som kjøre veiledning underveis.

Jeg eksprimenterer nå med Marguerit rutene i DK som Bredomobil har angitt som test for å bedret min kompetanse på Autorute og Garmin og å se på nye muligheter.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Autoroute 2011

Tack Bredo mfl, för att ni söker dela med era faktiska kunskaper/erfarenheter!
Jag håller med dig Bredo att denna och liknande trådar med klar rubriksättning bör få vara "rena" från ovidkommande och ointressanta urspåringar!

Jag använder sedan många år tillbaka Autoroute och Boardatlas till förplanering och löpande förslag/infall till korrigeringar under resanoch gång, körplanen från plats till plats gör vi sedan med hjälp av GPS'n.

Att ladda in ställplatser, mm och vid behov "kalla" fram i Autoroute utan att belasta "ludda till" kartsystemet låter intressant (med ref till Michael) - jag läser, tar intryck och väntar på ännu mer från er!
/ Tack på förhand
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Autoroute 2011

Hoppas den kommande "Windows 8" (nu beta) som kan användas på smartphone (4 - 8 tumms), kan också använda AutoRoute.
Men hittills på datorn - fram till Windows 7.

-------------

Håber den kommende "Windows 8"(nu beta), som kan bruges på smartphone (4 - 8 tommer), også kan bruge AutoRoute.
Men ind til videre går vi ud fra PC frem til Windows 7.
-----
Du kan nemt finde koordinaten på Omaha USA exempelvis 41°15'34"N 95°56'53"W
Peg på stedet - og Ctrl/Alt/c - positionen er i hukommelsen - sæt ind.


GPS: 41°15'34"N 95°56'53"W   
 
Senast redigerad av en moderator:

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Autoroute 2011

Det går utmärkt att tända och släcka symboler för egna POI. Gå till Legends, ställ markören över den lista du vill visa/dölja och högerklicka. Välj sedan vad du vill göra från menyn.

Michael

Var tusan ligger Legends?

Jag hittar bara "format legend" under "Data"


Hälsar
Blindstyret
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Autoroute 2011

Håber den kommende "Windows 8"(nu beta), som kan bruges på smartphone (4 - 8 tommer), også kan bruge AutoRoute.

Man kan ju hoppas på att Autoroute moderniseras och kommer att kunna köras direkt på mobil/platta, där allt som fordras för navigering finns inbyggt redan från början.

Jag tror att Autoroute i så fall kommer att skrivas om till en webapp.

Bordatlas m.fl. har släppt s.k. webappar som är oberoende av plattform dvs att appen kan köras på iPhone/iPad/Android/Symbian/Bada/Windows mobile.

Om den enbart görs för Windows Mobile innebär att spridningen blir alltför liten.

Utvecklingen är spännande och samarbetet mellan Microsoft och Nokia borde innebära stora nyheter och det ganska snart!
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Autoroute 2011

Just nu har jag allt i MapPoint.
Men det ska väl inte göra någon större skillnad.

Så här ser det ut efter högerklick, och sedan.....?

Blindstyret igen
 

Bilagor

  • Legend.jpg
    Legend.jpg
    74,1 KB · Visningar: 161

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Autoroute 2011

Liten omväg Knarrevik, för du har samma knapp ovanför världskartan under dina rullgardiner!:D

Kåre
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Autoroute 2011

Hej Kåre!
i menyraden: View - Panes - Legend and overview
Alternativt tangenterna Ctrl + G
VH Julian
PS Knarrevik, han är snabb som en vessla. DS
 
Senast ändrad:

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Autoroute 2011

Faktum kvarstår att: VAR hanterar Michael släckning/tändning av POI-grupper.

Under Legend and overview kan i varje fall inte JAG göra detta.


Hälsar
Kåre
 
C

Cat3208

Guest
Sv: Autoroute 2011

Faktum kvarstår att: VAR hanterar Michael släckning/tändning av POI-grupper.

Under Legend and overview kan i varje fall inte JAG göra detta.


Hälsar
Kåre

Er litt usikker når jeg leser, blandes begrepet pushpins og POI her ?
 
Toppen