• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Autoroute 2011

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Autoroute 2011

Den skulle göra sig bättre som en app till iPad.

Troligen kommer den när Nokia släpper sin surfplatta med Windows. Det är då som den kan bli riktigt användbar.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.259
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Autoroute 2011

Jag inser inte varför den skulle göra sig bättre som en app på iPad, men har man ingen PC så.......;) .


Såvitt jag kan se så verkar det mest vara uppdatering och utökning av kartorna. Det skrivs inget om utökade funktioner.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Autoroute 2011

Jag inser inte varför den skulle göra sig bättre som en app på iPad, men har man ingen PC så.......;) .
.

Jo, därför att handhavandet är enklare och snabbare med en iPad som har inbyggd GPS. Man förstår det bättre efter att ha provat själv. Laptopen kan vara bra till annat, men jag kan inte komma på något så här tidigt på morgonen.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Autoroute 2011

knarrevik, tror du kan glemme Autoroute på iXxxx enheter - husk det er et MicroSoft produkt. Finnes til alle Windows-baserte surfeplater allerede :rolleyes::cool:
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Autoroute 2011

Efter att ha provat pekskärmar i 6 år och iPad så är det helt klart att en förenkling och minskning av användbarhet.
Det är långsammare och mer omständligt.

Möjligen kan det finnas speciella applikationer där iPad kan bara användas.

Autoroute används endast i Windows-baserade uppställningar - den är gjord för.

Antar att sådan debatt formen ska vara.

-----------

Efter at have prøvet touch screens i 6 år og iPad efterfølgende er det helt klart at det en forenkling og indskrænkning af anvendelighed.
Det er langsommere og meget mere besværligt.
Muligvis kan der findes specielle opgaver hvor iPad kun kan anvendes.
Autoroute skal kun anvendes i Windows baseret opsætninger - det er den lavet til.
Antager at det er sådan debatformen skal være.
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Autoroute 2011

knarrevik, tror du kan glemme Autoroute på iXxxx enheter - husk det er et MicroSoft produkt. Finnes til alle Windows-baserte surfeplater allerede :rolleyes::cool:

Jaså finns den redan?

Jag läste att den skulle komma till Nokias surfplatta som kommer att ha Windows. Vilka Windows-baserade plattor är det som har appen?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Autoroute 2011

Efter att ha provat pekskärmar i 6 år och iPad så är det helt klart att en förenkling och minskning av användbarhet.
Det är långsammare och mer omständligt.

Bredo, varför tror du att laptopen tappar mark till iPad i försäljningsstatistiken?

Är det för att den är långsammare och omständligare?

Jag har blivit allt mer övertygat om att det närmaste du kommit en iPad är en du sett på bild.
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Autoroute 2011

Det finnes Windows Tablet-PCs fra flere produsenter. Noen ble bygget for XP, men flere er bygget for Windows-7 - begge finnes i tablet utgave, selv om du ikke kan bestille den utgaven i slutt-bruker forpakning. Problemet med de første var feil teknologi på pekeskjermen. Acer, Asus og HP er de som i dag har flest modeller / varianter av slike.

Fordelen er at de kan kjøre det meste av det som er laget for windows - om det ikke er for tastatur-intensive programmer, da blir on-screen keyboard et problem. Ulempen er ???????
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Autoroute 2011

Autoroute 2011 på laptop med GPS puck under sateliter - mycket bättre en som ca. 20 meter bristande precision och motsvarande riktningar.

http://www.husbilsklubben.se/forums/t53392-3/#post394669

- endast nya kart.

En rigtig bra Garmin är också användbar - men inte i källaren, i metall hytten' eller cockpit.
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Autoroute 2011

Det finnes Windows Tablet-PCs fra flere produsenter.

Jag trodde att du menade lite modernare grejer i form av Windows 8-platta eller liknande. När Nokia släpper sin platta kommer säkert Autoroute som app, såvida den inte blir en flopp liknande tidigare Windows-mobiler.

För att föra utvecklingen framåt och för att få Autoroute lönsam för Microsoft fordras en app, antingen till iPad, Android eller Windows Mobile eller kanske till alla.
 
C

Cat3208

Guest
Sv: Autoroute 2011

Hei BredoMobil
N
Det finnes mange muligheter i en verden av eple produkter.:yes:
Min Mac kjører W7 og Autoroute 2011, Du har gjort meg nysgjerrig på Autoroute og da installerte jeg det på Mac,en. Men det jeg savner er en god beskrivelse av er hvordan man setter opp og bruker Autorute.
Med andre ord en såkalt best praksis på hvordan en på en oversiktlig måte installerer POI og tilgjengliggjør disse i Autorute.

DK
Der er mange muligheder i en verden af Apple-produkter.:yes:
Min Mac kører W7 og Autoroute 2011, du gjorde mig nysgerrig på Autoroute og da installerede jeg det på Mac. Men hvad jeg savner, er en god beskrivelse af hvordan du opsætter og bruger AutoRoute.
Med andre ord, at en såkaldt bedste praksis om, hvordan på en klar måde installere POI og gøre dem tilgængelige i Autorute.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Autoroute 2011

Bordatlas har POI:s som man kan abonnera på för några tior. På så vis får man lättvindigt fler än 5000 ställplatser i sin Autoroute.

Beskrivning finns på Bordatlas hemsida!
 
C

Cat3208

Guest
Sv: Autoroute 2011

Noe av det problemet jeg opplever med Autorute er at det er for lett å legge inn 5000 eller 10000 punkter med informasjon Jeg får ikke noe fornuftig struktur. Jeg forventer å kunne slå av og på disse punktene md informasjon. Ønsker også at de dukker opp på et definert zoom nivå.

Er det noen her som har en kort versjon av mulighetene eller forutsettningene.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Autoroute 2011

Jo visst är det lätt att det blir fööör många POI´s i Autoroute.
Jag har strukturerat upp det i grupper, drygt 100st, med specifika symboler och storlekar.

Det är en brist att man inte kan snabbt "släcka ner" poi´s som är ointressanta för tillfället. Det finns en "knapp", Show or hide places, men den fungerar bara för de inbyggda POI´sen.


Hälsar
Kåre
 

Bilagor

  • POI.jpg
    POI.jpg
    182,4 KB · Visningar: 20
C

Cat3208

Guest
Sv: Autoroute 2011

Hei Smeden, ja det var vel dette jeg var redd for.
Det må jo ha vært en kjempejobb og strukturere disse punktene. Det er slik jeg også ha sett mulighetene og arbeidet, men det kan jo hende det kommer noen forslag på alternative løsninger
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Autoroute 2011

Hej
Man kan oprette flere AutoRoute samtidig, minimere dem til ½ skærmbillede og kopiere POI grupper fra 1. til 2. og 2. til 1. eller 3. etc.
Så kan man opbygge sin egen model af udvalgte POI.

POI kan være yderligere opdelte i grupper via symbol og matching.

Har jeg mon forstået spørgsmålet rigtigt :confused:

------------

Du kan skapa flera AutoRoute samtidigt, minimera dem till ½ skärmen och kopiera POI grup från 1 till 2 och 2. till 1. eller 3. etc.

Då kan man bygga sin egen modell av POI som valts.

POI kan delas in i grupper med symbol och matchning.

Har jag förstått rätt frågan :confused:
 
Senast redigerad av en moderator:
C

Cat3208

Guest
Sv: Autoroute 2011

Hei BredoMobil takk for innspillet.

Jeg har forsøkt følgende:

1- Åpnet opp Autorute med en rute Thyboron-fredrikshavn.axe (A-1)
2- Åpnet en Autorute med diverse og mange pushpins uten ruter i DK (A2)
3- Copy 3 stk av disse pushpins fra (A-2) til (A-1)
4- På hver av disse 3 pushpins nå i (A-1) gjør jeg (høyreklipp/route/Ad as a stop)
5- Åpner route planner i (A-1) og velger optimize stops "laaang tid"
6- Save as Thyboron-fredrikshavn_Ver2.axe


Ser jo nå muligheter til å skape ruter og legge til pushpins eller samle et sett med pushpins og skape rute basert på disse.
Har jeg tenkt rett :msn_question:

Tar gjerne mot flere måter å løse bruken av autoroute på.
 
Toppen