Nu susar det på, tror att jag har ett par arbetsdagar kvar invändigt. Det går fort att sätta i inredningen vilket är bra för moralen. Det jag har kvar nu är i princip att installera den nya köksbänken (från ikea) och att skruva upp ett skåp.

Skarvade och satte tillbaka gasolrören, fäste dem med klammer för elkabel. Kama sålde ett plastclips som liknade orginal men det kostade 15ks st och skulle då landa på över 500 för bara några plastclips..

Golvet i badrummet färdigt för matta och inredning, jag lade in en plywoodskiva som förstärkning under toaletten

Det nya beslaget från husvagnsskroten

Innan jag kunde foga badrummet behövde jag fästa in väggen och det visade dig svårt eftersom att väggen som jag byggt nu bågnade 15mm utåt, min lösning var att dra ihop allt med ett spännband för att sedan borra en serie 20mm hål som jag kunde skruva ifrån (det satt bara en skruv där från början och den skulle aldrig ha orkat med dragkrafterna). Ett misstag var att jag tänkte att de inte skulle synas p.g.a. skåp och soffa men där räknade jag lite fel så nu får jag hitta på något snyggt sätt att dölja, har lite teak liggande, får se om det passar.

Färdigt badrum!

Pannan har bara stått på min hyvelbänk och tagit plats sedan februari men nu var det dags att sätta in den igen, jag issolerade ledaren till tändstiftet med en motorskyddsslang som skall klara 400c nere till vänster -"hurricane"), hoppas att det funkar. Nu är i alla fall pannan och fläkten på plats.

Var förresten tvungen att modifiera min skruvdragare lite för att komma åt att skruva fast fläktkåpan

Det roligaste med bygget har varit att lära sig lite grunder i el. För alla gamla rävar är väl detta noll och ingenting men jag är rätt nöjd över min installation av kylskåpsfläkt och temperaturstyrt relä. drar 0,17A när både relä och fläkt går vilket verkar hyfsat. Skall sätta en brytare på manöverpanelen så att man kan spara på elen vid behov.

såhär ser det ut just nu, dagens mål ar att först göra färdigt soffan och sedan sätta i köksbänken om jag hinner. Innan jag skruvar dit köksbänken så tänkte jag montera kylskåpet. Jag har hört att man skall vända upp och ned på det ett par gånger, är det någon mer service som är lämplig att göra nu när det är lättåtkomligt?
Det ligger förresten en del gamla avklippta sladdar i manövertråget, är detta ett ok sätt att isolera dem på? klippte på olika längd och satte en krympslang över?
Ni får ursäkta att mina uppdateringar kommer så sällan men jag öser på så mycket jag kan för att bli klar med det mesta innan vi flyttar.