• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att brygga kaffe

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Att brygga kaffe

När frukost och kaffedrickning är klar på morgonen kokar vi två termosflaskor fulla med hett vatten. Vi har en filtertratt med lång pip inköpt på ÖB-varuhusen. När vi vill ha kaffe snabbt när vi rastar är det bara att brygga kaffet i den ena kannan. Vi tömmer upp en del vatten i våra muggar för att dom ska vara varma och sköljer ur filtret med resten av vattnet så inte kaffet smakar papper. Snabbare kan man inte brygga kaffe på resa.
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Att brygga kaffe

Utifall att någon undrar så finns den omtalade säkerhetsfiltertratten kvar på ÖB till det facila priset av 14:50, jag har gjort en lokal marknadsundersökning idag i Skärholmen.

Dom hade också snygga dynor till stolar med högre rygg - enfärgade mörkblå eller mörkgröna. Snygga för 129:- !

Ni vet ju hur noga jag är med färgmatchning och sånt!! :wink:

/elisabeth
 

Anita&Börje

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1110
Medlemskap
2026
Sv: Att brygga kaffe

Vi kokar kaffet i kaffepanna. Godast. Pulverkaffe enstaka gånger.

Passar på att välkomna Ullmor till klubben.

MVH Anita
 
F

F.d. 13163

Guest
Sv: Att brygga kaffe

Har också denna bryggare (termosbryggare från ellos 99:- )testade den i veckan fungerar bra ,dock blev det lite sump i botten . Annnars har vi kört med en vanlig bryggare på el . Det blev väldigt varmt i alkoven om man skulle koka vatten på gasol spisen först . Hälsningar jenny
 
Toppen