• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Jo, så länge det inte är de stackars äldre personerna. Om dom går på våra hus så klarar dom sig i bästa fall med skadegörelse, i sämsta fall så snubblar dom på kofoten och slår sig. Det bästa är är om vi yngre ser om våra äldre i kvarteret, ser vi utländska fordon på gatan så går vi dit och ser vad som händer. Så länge folk köper tjänster av dom får vi försöka jaga bort dom när dom kommer till "våran" gata..
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Senaste inlägget gällde Norrköping. I övrigt ser vi om alla våra grannar. Så gjorde vi i Tyringe. Grannsamverkan med samarbete med BRÅ och polisen. Facebookgruppen "Ett vakande öga i Tyringe", 20% av vuxna befolkningen.
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Är det verkligen så? Måste en anmälan göras innan polisen kan ingripa? Om ett brott begås framför ögonen på Polisen eller om Polisen får kännedom om ett pågående brott så kan den inget göra förrän någon gör en anmälan?

Det tror jag inte!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

I brist på polis får man själv ingripa för att förhindra brott!

Kanske inget att rekommendera när det gäller hårdföra Travellers som på fritiden har interna bataljer i gatuslagsmål.

[YOUTUBE]lv8pNwMIzBs[/YOUTUBE]
 
Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Om man är mentalt förberedd på vilka de är så går det att prata med dom. De är rädda för hundar och kameror. Fösta gången jag konfronterades med dem var jag inte förberedd så då fick polisen hjälpa till. Sen dess har det gått bra.

Förutom "Bare knuckle boxing" som är en just "man mot man"-sport så ägnar de sig åt "Irish bowling". Då ska man kasta en stålkula 1 mile med så få kast som möjligt. Här mellan Tyringe och Skyrup:

Skyrup.jpg
 
Senast ändrad:

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Jag har inga problem med att förklara för dom att jag inte är intresserad, det har dom tidigare besökarna förstått. Det som gör mig upprörd är att dom går på äldre och som inte förstår engelska. Nyligen skrev en äldre dam på ett kvitto som var i Euro men som hon trodde var i svenska kronor. Problemet är att vi kan tjata om att man aldrig ska köpa tjänster av dessa och att aldrig lämna ut kontouppgifter på nätet när "företag" ber om det. Man kan tro att alla har lärt sig det men tyvärr, många har tydligen inte gjort det..
 
Toppen