Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare
Hej, vad har asfaltsgubbar med HK att göra? Avser inte att asfaltera min hb och jag tror ingen annan planerar detta, kan bli jobbigt med asfalt på hb. Har en stor tomt som skulle passa för asfalt men frågorna kring detta drar jag i ett annat forum. Vore roligt att vi håller oss till trevliga hb-frågor o glädjeämnen kring detta. Just nu iväg till Österlen, därefter
Toscana.
Jo det berör oss husbilsåkare, dom ockuperar ställplatser och campingar, spåren efter deras boende är skadegörelse, stölder, hot m.m. Har själv bevittnat vad dom ställt till med på den nya ställplatsen i Kungsbacka.
Dom bröt upp skåpet där man köper el och stal el, byggde upp ett läger på hela ställplatsen med husvagnar, tvättmaskiner (som stod utomhus), klädstreck, fyllde området med skräp, allt från vanliga sopor till byggavfall som slipers, asfaltrester m.m.
Deras barn var inne på Coop på kvällarna och snattade. Jag vet att det var så, jag stod i kontakt med polisen eftersom jag från början har projekterat ställplatsen och blev kontaktad av kommunens parkavdelning som ville veta vilka regler som vanligtvis egentilgen gäller på ställplatser.
Jag såg förödelsen med egna ögon, har också tagit bilder på det hela. Tyvärr är det inte bara en gång vi fått besök, det är flera gånger och det har varit total ödeläggning av området efter deras "besök". Det tog några dagar för kommunen att städa upp och reparera alla skador efter dom.
De klippte också hål i staketet vid järnvägen (snabbaste vägen mellan ställplatsen och Coop).
Så jag tycker att det är bra om man får ut information om deras tillvägagångssätt, på så vis kanske vi får fler att öppna ögonen och inte anlita deras tjänster. Inga kunder = inga jobb.
Dessutom förstör dom för oss husbilsåkare, då många fina natursköna parkeringplatser blir stängda för övernattning med förbudsskyltar mm.
Så nog är vi berörda av deras vidriga handlingar och tillvägagångssätt.
/Ludde