Kinnekulle
HBK Medlem (P)
Sv: Arbetsgruppen för Gränslös Mobil Kommunikation informerar:
Väntar med spänning vad Telenor kommer med den 10:e.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag tycker ni krånglar till det lite för mycket. Det är ju inte förrän det gått 4 månader man kan få betala om man fortsätter nyttja det utomlands. Innan 4 månader är 50% ointressant... Läs Roberts inlägg igen, speciellt Extrem användning http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/861279
Vi skaffar nog två abonnemang istället för 2 telefoner i gemensamt abonnemang, då får vi upp till 8 månader om vi använder en i taget... Vill inte ha någon annan än Telenor pga att de är de enda som har täckning där vi bor på både 3 och 4G...
Dom tar bort 50% men fortsätter med 4 månader...
Dom tar bort 50% men fortsätter med 4 månader...
Deras VD sa att de skulle komma ut med erbjudande som de håller på tills den 10:e så det kan ju bli något mer/mindre. Man lever på hoppet.
Vilken 50%, normalvolymen eller tiden?
Hur får du ihop att du då kan använda 8 månader förstår inte jag. Du måste vara med kortet i Sverige regelbundet och tjäna ihop till din vanliga svenska surfvolym, eller hur?
Det är inside som jag fått privat... Så det blir min gissning...
Två abonnemang, använd ett i 4 månader, stäng sen av och använd det andra resten av tiden... Bara båda korten sen varit i Sverige och använts i 4 månader innan ny utlandsresa så... Det skulle kunna funka för oss... Vi är heller inte ute så mycket som 8 månader, men kanske mer än 4... ( är teoretiskt möjligt).
Men sedan fick man ju bara använda 2 månader av 4 månader utomlands, förutom volymproblemet, så 2 kort ger alltså bara 4 månader totaltid över 8 månader. Sedan vet vi fortfarande inte när stoppet slår till. Efter 2 månader eller 4 månader och skall man, om det är efter 4 månader, då betala MB-pris enligt dyr tariff för de sista 2 månaderna?
Vart får du 2 månader från??? Läs Roberts inlägg helt och hållet ... Speciellt extremanvändande...
För att förtydliga svar på de frågor som ställts.
Två exempel:
1.
Jag har Telenor Frihet med 24GB men förbrukar bara 2GB normalt hemma.
Jag åker utomlands i EU/EES i 4 månader under en fyramånadersperiod och förbrukar 24GB per månad.
Resultat: Fortsätter jag att surfa så får jag ett sms och det kommer att kosta extra. Slutar jag händer inget.
2.
Jak köper ett abonnemang Telenor Frihet 24GB och åker direkt utomlands inom EU/EES.
Förbrukning hemma 0GB.
Jag förbrukar 24GB varje månad under en fyramånadersperiod.
Resultat: Fortsätter jag att surfa så får jag ett sms och det kommer att kosta extra. Slutar jag händer inget.
För att förtydliga svar på de frågor som ställts.
Två exempel:
1.
Jag har Telenor Frihet med 24GB men förbrukar bara 2GB normalt hemma.
Jag åker utomlands i EU/EES i 4 månader under en fyramånadersperiod och förbrukar 24GB per månad.
2.
Jak köper ett abonnemang Telenor Frihet 24GB och åker direkt utomlands inom EU/EES.
Förbrukning hemma 0GB.
Jag förbrukar 24GB varje månad under en fyramånadersperiod.