• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Använder ni ugnen?

3Rapido

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
8017
Medlemskap
2024
Sv: Använder ni ugnen?

Ugn skulle bli ett extra plus tyckte min man när vi skulle byta HB, men inget krav.
Förre ägaren hade bara värmt lite bröd i den, så då la jag min förväntansgrad efter det, men vi har inte blivit besvikna!

Vi är väldigt nöjda med vår ugn :spinny: och använder den ofta.
 
F

F.d. 27056

Guest
Sv: Använder ni ugnen?

Micro.? Vem sa det ? Dom kräver väll 220 v ? Ugnen går ju på gasol och då är den ju alltid tillgänglig.
Om man inte har ugn kan jag rekomendera omnia ugnen man sätter på gasol spisen, fungerar faktiskt överaskande bra. Frukost bröd , klyftpotatis , pommes, pot.graräng mm...blir helt ok.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Använder ni ugnen?

Finns det någon uppgift om hur mycket gasol en ugn slukar? Den tar väl betydligt mer än en eldstad på gasolspisen?

Kan man mäta förbrukningen hos våra olika installationer? Kylskåpet? Värmen? Spisen? Ugnen?

:confused:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Använder ni ugnen?

Finns det någon uppgift om hur mycket gasol en ugn slukar? Den tar väl betydligt mer än en eldstad på gasolspisen?

Kan man mäta förbrukningen hos våra olika installationer? Kylskåpet? Värmen? Spisen? Ugnen?

:confused:

Min uppskattning är att ugnen förbrukar mindre gasol per tidsenhet att döma av lågornas intensitet.
 
F

F.d. 50097

Guest
Sv: Använder ni ugnen?

Vi använder ugnen jämt! Såå himla praktiskt att laga mat i ugn! Vi gör potatisgratäng, klyftpotatis, fiskgratäng, alla möjliga andra gratänger... :)
 

Carina & Hans

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Falun
HBK-Nr
8781
Medlemskap
2024
Sv: Använder ni ugnen?

:yes:Ja vi använder ugnen ofta, ett krav när vi bytte bil. Gör potatisklyftor, ofta grönsaker gratänger m.m .
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Använder ni ugnen?

Hej
Ofta använder jag den elektriska ugnen.
Precis när man kör då maten är klar när du stoppar.
Ugnen är fjärrmanövrerad från förarsätet.
Strömmen är rikligt från egen försörjning och det är bekvämt.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Använder ni ugnen?

Vi har en kombinerad micro och elektrisk ugn i våran bil, men vi har även waecos elverk i bilen så vi har altid tillgång till el. Utom sent på kvällen, då man inte vill störa en granne, men då använder man sällan ugnen. och på platser där man har grannar, finns ofta el.
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Använder ni ugnen?

Jo, men visst använder vi allt det husbilen är utrustad med, däribland ugn och ugnsgrill.
Annars hade vi inte valt en bil utrustad med sådant vi inte har användning för.
Apropå vilken utrustning som finns i bilen och som används eller ej hörde jag i somras att många husbilsägare tydligen säger att de inte vågar använda duschen. Orsaken sägs vara att de är rädda för vattenskador. Kan detta verkligen vara så att många befarar att husbilsfabrikanterna byggt in utrustning som förorsakar skador?
//Kjell
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Använder ni ugnen?

Jag använder ungnen varje morgon, för att fjäska med Ritva. Hon får nämligen nygräddade frallor till morgonkaffet varje morgon. Jag köper sådana där halvfärdiga, det fungerar. Ritva blir lika glad varje morgon.
Trevlig brittsommar Uno
 

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Sv: Använder ni ugnen?

Det pratas mycket om bröd och potatisgratäng. Detta har vi provat och det har gått bra, men vågar man steka en kyckling i den. Någon som prövat. Blir hela bilen full av os? Är det farligt med tanke på den öppna lågan i ugnen och det fett som kan stänka från fågeln.
 

Krabaten

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9413
Medlemskap
2022
Sv: Använder ni ugnen?

Bakar sockerkaka, gör gratänger o dyl, värmer mat i folieformar (ingen disk). Använder ugnen regelbundet och tycker att den är bra. Har dock inte stekt i den. Hälsningar från "Fru" Krabat!
 
Toppen