• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Använder ni ugnen?

F

F.d. 25477

Guest
Hur många av er husbils ägare brukar ugn när ni är ute med era bilar
Tomtebacken
 

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Sv: Ungn

Vi använder allt i bilen, även ugnen , frugan bakar LCHF bröd i den ! Sevallbo
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Ungn

Använder ugnen lite då och då.
Det blir mest färdigrätter som djupfryst fiskgratäng och pizza.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Använder ni ugnen?

Vi använder ugnen ganska mycket. Ofta blir det grönsaker i ugn (potatisklyftor, morotsbitar och palsternacksbitar som vi skakar i en plastpåse med olja, salt och någon örtkrydda, därefter hälls det i långpannan och whosh, in i ugnen). Det blir ibland färdig potatisgratäng eller andra potatisrätter som steks i ugnen. Är vi i Engkland köper vi ibland färdiga påsar med fish&chips som vi tillagar i ugnen. En fantastisk pryl, denna ugn!
 
F

F.d. 53308

Guest
Sv: Använder ni ugnen?

Använder också ugnen, den vill jag inte vara utan. Urvalet av mat som kan tillredas och ätas i bilen blir så mycket större när man har tillgång till ugn.
 
H

hianders

Guest
Sv: Använder ni ugnen?

Vi använder ugnen ganska mycket. Ofta blir det grönsaker i ugn (potatisklyftor, morotsbitar och palsternacksbitar som vi skakar i en plastpåse med olja, salt och någon örtkrydda, därefter hälls det i långpannan och whosh, in i ugnen). Det blir ibland färdig potatisgratäng eller andra potatisrätter som steks i ugnen. Är vi i Engkland köper vi ibland färdiga påsar med fish&chips som vi tillagar i ugnen. En fantastisk pryl, denna ugn!

Tack för det tipset med platspåsen - det tar vi till oss definitivt! Inte kladda ner något extra kärl - suveränt!

Nackdelen med vår ugn i en Adriatik 660 SL tycker jag är att den sitter lite väl högt så jag får stå på ett trappsteg för att kunna se in i ugnen :confused:

Vi kompletterar bilens ugn med burkugnen Omnia.

fru hianders/Inger
 

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Sv: Använder ni ugnen?

Använder också ugnen, den vill jag inte vara utan. Urvalet av mat som kan tillredas och ätas i bilen blir så mycket större när man har tillgång till ugn.

Håller med fullständigt, vi använder ugnen nästan varje dag i bilen.. Allt från att värma halvfabrikat som baguetter till gratänger mm...

En av de prylar i en husbil vi inte skulle vilja vara utan..
 

Linder

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2024
Sv: Använder ni ugnen?

Absolut mycket mer i bilen än "hemma" !!!

Plus trådlös ugnstermometer /99:-/ från Kjell o Co.
 

Mamma

HBK Medlem (P)
Inlägg
419
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2024
Sv: Använder ni ugnen?

Hej
Ja, plankstek, potatisgratäng .baka, och så mycket mer
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Använder ni ugnen?

Vi använder också ugnen nästan varje gång vi är ute med hb - den vill vi absolut inte vara utan.
 
F

F.d. 53065

Guest
Sv: Använder ni ugnen?

Vi använder ugnen dagligen,det bästa på morgon är en frasig ostfralla tinad i ugn och en kopp kaffe,skulle inte vilja vara utan den.
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: Använder ni ugnen?

Minst engång per dag!
Värmer frukostfrallan, samt ofta någon annan rätt på dagen.
(Ugn var ett av minimikraven vid inköpet av husbilen)
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Använder ni ugnen?

Frun använder ugnen ganska ofta, så jag blir mätt :twitcy:
 

smocken

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7203
Medlemskap
2024
Sv: Använder ni ugnen?

Hej!

Använder ugnen varje dag.
Den nya husbilen leverades i går. givetvis beställde vi med ugn, väldigt viktigt.

MVH

Uno

Skratt hälsar
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Använder ni ugnen?

Vi var inne på att köpa en ny husbil och diskuterade det där med ugn med en säljare, han sa att det är inte längre i ropet, nu är det Micro som efterfrågas istället..:confused:
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Använder ni ugnen?

Vi använder den mest på vinter halvåret dock händer det att att vi fräschar upp brödet från igår till frukosten med ugnen på sommaren :D
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Använder ni ugnen?

Må si meg enig med Decker - en micro er i praksis ikke anvendelig annet enn når en står koblet til stolpe eller har stor batteribank. En ugn kan brukes til mye mer enn en micro - prøv å bake brød i en micro! Selv frallene kan lett bli med kullbiter inne og myk overflate i en micro om den da ikke har en strømhungrig grillopsjon.

Den selgeren måtte være påvirket av campingeierene og mene at en alltid skulle stå på camping.
 
Toppen