• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Android GPS

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Den verkar lovande när alla funktioner kommer på plats. Tycker dock att den laggar men det kanske beror på min Android. Navmii på iPhone går betydligt snabbare och det är ju i stort sett samma app.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Android GPS

Jag tyckar også den lyder lovende :)

Har downloadet Sverige, Danmark och Tyskland indtil videre, skal have köbt en holder så jag kan prova den i bilen.

NB: lagger inta als på Galaxy S2 :)
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Android GPS

Icampsites, finns nu også til Android.

enesta minus, fyllar en del i minnet, men installerer sig på SD-kartet :)

Har service platserne i Italien och Frankrike, samt en del stellplatser i europa.

Behövs inta uppkobling til nettet, alle oplysninger liggar på minnet ( undtagen om du önsker at se på kortet ) :) kan navigere til stället med Navigon.

https://market.android.com/details?...51bGwsMSwxLDEsImNvbS5mdXppb24uaUNhbXBTaXRlIl0.


ss-480-0-0.jpg ss-480-2-0.jpg ss-480-3-0.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Eftersom den har halva priset på iPad laddade jag ned den där.

Tyvärr lyckades jag inte med att få fram varken service- eller ställplatser, man måste tydligen vara datanörd för att förstå?

Den lägger vi åt sidan!

PS! Nu gick det lite bättre när jag valde ort istället för namn på ställplatsen.

För många inställningar!
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Android GPS

Enig, men det gör også at man kan lave sökning på eksakt hvad man önsker af pladsen, RV-hund-tömning osv. :) fandt nogle i Sverige jag inta kendte til :)
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Android GPS

Follow Me™ verkar ju väldigt intressant, om det nu fungerar överallt. Även för övrigt verkar ju appen innehålla det mesta man kan önska av ett navigationsprogram.
Någon som har hittat vad de olika licenserna (premiumnavigering, fartkameror, väder mm) kommer att kosta efter provperioden.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Det är tydligt att appen innehåller buggar, hoppas att de snart blir åtgärdade.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Android GPS

Eneste bug jeg har oplevet indtil nu, er kontaktlisten, den vil ikke fungere :(

Ellers tyckar jag at Follow Me virker bra, isär med split screen, så man har et liten kort også :)

Selve mapdesignet er bra tydeligt och overskueligt, isär at man kan tilte horisonten, som man vil, ruteberegningen var god, trafikmeldinger ligeså, dette bare en tur på 160km ( valdemarsvik-linköping-valdemarsvik )

Om inta der på alle disse App navigationer, kommer indläggelse af egna poi, kommer jeg kun at bruge disse i nödstilfälde, så indtil videre holder jag mig til min Garmin !!!!!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Jo, det går faktiskt att navigera till kontakter. Men ett problem är om du skall navigera till tex Lund då får man en mängd mindre orter som börjar på Lund vilket är mycket störande. Det samma gäller i kontaktadresserna. Det verkar också som om man är tvungen att mata in gatuadress, det går alltså vad jag förstår inte att navigera enbart till en ort.

Det verkar som om appen har släppts för tidigt, om en app inte funkar från start så tröttnar man.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Follow Me™ verkar ju väldigt intressant, om det nu fungerar överallt. Även för övrigt verkar ju appen innehålla det mesta man kan önska av ett navigationsprogram.

Follow me verkar riktigt kul, är det någon som testat?

Just det där med augmented reality (förstärkt verklighet) verkar lovande. Nästa steg är säkert att man får hela bilden projicerad på vindrutan.

Efter att iGO Primo och Navigon (Garmin) har kommit med förbättrade appar blir det allt svårare att välja.

Eller kan man använda fler appar på olika lurar/plattor samtidigt....?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Jag testade själv "Follow me" på en kortare tur och det funkar faktiskt riktigt bra.
Det blir säkert något som andra apptillverkare kommer att ta efter.

Särskilt funktionen med "Augmented reality" där olika POI:s dyker upp på skärmen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Var har du lyckats att ladda ner den till Android? :msn_dontknow:

Det verkar faktiskt som om den är borttagen från Market, möjligen för att sökfunktionen inte var helt bra. Vi får hoppas att den snart kommer igen. Appen kan bli en storsäljare tack vare en ny dimension.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Ja, det verkar som om man kom till rätta med buggarna.

Riktigt intressant app med dess nytänkande att vägen projiceras i kamerabilden!
 
Toppen