• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Andersson TV som extra bildskärm till dator

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Eftersom jag har en liten dator (10 tum) i husbilen så har jag ibland behov av en större skärm, till foton exempelvis. Jag har sett att Netonnet säljer Andersson TV med HDMI-ingång, vilket betyder att den går att använda som monitor, antar jag.

Frågan är om dessa billiga TV-ar fungerar med marksänd TV! Så intresserad av TV är jag inte så att jag skaffar någon box. En annan fråga som inställer sig är varför dessa apparater marknadsförs som LED-TV när de egentligen är LCD-TV.

Jag tror mig veta att många i klubben använder dessa TV-ar i husbilen och undrar därför om ni är nöjda med bildkvalitén. Människans hudfärg i ansiktet avslöjar på ett ganska "brutalt" sätt kvalitén på skärmen!

3 frågor har jag!

1: Går de att använda som monitor till datorn?
2: Kan man se marksänd TV på dem?
3: Hur är bildkvalitén?

Tacksam för svar! Netonnets priser är ju mycket intressanta! 1290 spänn för en 16-tums TV med DVD och HDMI-ingång låter för bra! Var ligger haken?

Jappe

PS. En fråga till: Vad menas med regionsfri DVD?

Senast ändrad:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Monitor till dator

Mitt inlägg - irrelevant förhållande till Andersson TV som extra bildskärm till dator- sorry
Ok ?

Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Monitor till dator

Jappe, du kan benytte den både for marksendt tv og som skjerm til PC, men jeg ville valgt en større -1366x768 pixler er litt mer enn du har på din laptop.
LED TV går på at disse har LED som bakgrunnsbelysning i stedet for fluorensrør som en hadde på alle LCD skjermer tidliger

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Andersson TV som extra bildskärm till dator

Jag har vår Andersson som extra datorskärm via hdmi, men det finns nog vga på den också. Dock används inte hela skärmen, det blir lite svart runtom. Och tvn är inte helt knivskarp som datorskärm heller. Men det är ju en budget tv och det räcker för oss.

//Stefan

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Denna TV fast 19" har jag. Hyfsad bild tycker jag. Drar endast 1,5 Ampere.
Hjertmans har kampanj på den till 30/6 1990:-
Prisvärt tycker jag

Namnlöst dokument

//W

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Jag har en sådan 16" Andersson TV. Jag tycker den har o.k. bild (som TV, har aldrig provat som skärm) bra mottagning, låg strömförbrukning tack vare LED-belysningen och låg vikt. Bra värde för pengarna. :)

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Kan rekommendera den här Dantax LED 19" med DVT,DVB-Tuner HDMi och PC input
Bra bild och fina färger. Skitdåliga program men det är inte TV`ns fel.:D

Bosse